Sökning: "fokusgrupper fördelar och nackdelar"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden fokusgrupper fördelar och nackdelar.

  1. 1. Data Visualization vs Data Physicalization for Group Collaboration

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edina Niculescu; Matilda Forslund; [2023]
    Nyckelord :Data Visualization; Data Physicalization; Data Representation; Collaboration;

    Sammanfattning : Data representation tools are commonly used as means of understanding data. However, new ways of representing data such as using physical objects can have a different advantage as well. It is not only understanding the data, which is important, but giving meaning to data to inspire change. LÄS MER

  2. 2. Som komplement - men aldrig för att ersätta : En kvalitativ studie om socialsekreterares syn på kommunikation med klienter via digitala verktyg.

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Stina Juhlin; Malin Tisell; [2018]
    Nyckelord :Socialtjänsten; utredning; kommunikation; digitala verktyg; professionsetik; IKT;

    Sammanfattning : Internet har blivit en stor del av människors vardag och för vissa till och med ett oersättligt medel för social samvaro. I och med denna digitala utveckling ställs det ökade krav på landets socialtjänster att vara en del av utvecklingen, då klienterna efterfrågar nya sätt att komma i kontakt med dem på. LÄS MER

  3. 3. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Donika Morina; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; TV; Social Media; Streaming; Consumer Perspective; Reklam; TV; Sociala Medier; Streaming; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande:   Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER

  4. 4. Att kommunicera i den virtuella- och den icke virtuella världen – Ungdomars normer, värderingar och tankar om den vardagliga kommunikationen via en mobiltelefon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Carola Alfredsson Hedberg; [2014]
    Nyckelord :den virtuella- och icke-virtuella världen; mobiltelefon; ungdomar; interaktion; verbal- och icke-verbal kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem/Bakgrund: Genom den teknologiska utvecklingen har ungdomar idag vuxit upp i en värld där den digitala kommunikationen har blivit en naturlig del i vardagen och där de ständigt kommunicerar via telefonsamtal, sms och sociala medier. Vad händer egentligen mellan ungdomarna och deras kommunikation via mobiltelefonen – den ständiga flexibla kommunikation, där det verbala språket har fått en allt större betydelse. LÄS MER

  5. 5. Våga bli chef! - Att ta sig an en chefsroll som ung och nyutexaminerad inom måltidsverksamheten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Fanny Cuklev; Petra Wiklund; [2011-02-24]
    Nyckelord :Ledarskap; chef; måltidsverksamhet; ung; nyutexaminerad;

    Sammanfattning : Inom en snar framtid kommer det att ske en stor generationsväxling, 40 procent av den nuvarande arbetsstyrkan kommer att pensioneras fram till år 2015 och det är 40-talisterna som går i pension. Många av dessa arbetar som chefer och småföretagare och kommer att ersättas av en yngre generation som nu är på frammarsch. LÄS MER