Sökning: "fokusgrupper hållbar"

Visar resultat 21 - 25 av 61 uppsatser innehållade orden fokusgrupper hållbar.

  1. 21. Upp till bevis : En studie om hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av abstrakt och konkret kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Holmgren; Kristoffer Tollin; [2019]
    Nyckelord :Hållbar marknadsföring; abstrakt kommunikation; konkret kommunikation; konsumentmarknadsföring; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Med en växande medvetenhet om hållbarhet hos konsumenter är det allt viktigare för företag att förstå hur deras hållbara kommunikation påverkar konsumenters attityder till företag och deras produkter. Marknadsförare använder i praktiken två typer av hållbar kommunikation: abstrakt och konkret kommunikation. LÄS MER

  2. 22. ”Det borde liksom räcka med att man röstar” : 90-talisters attityder till ekologisk hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Eriksson; Lisa Olsson; Ida Thomsson; [2019]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Organic food; Responsibility; 90’s generation; Attitudes; Value; Schwartz Theory of Basic Values; Locus of Control; Hållbar konsumtion; Ekologiska livsmedel; Ansvar; 90-talister; Attityder; Värderingar; Schwartz teori om grundläggande värderingar; Locus of Control;

    Sammanfattning : I denna studie presenteras forskning om 90-talisters attityder till ekologisk hållbarkonsumtion. Studien är skriven utifrån ett kvalitativt angreppssätt där datainsamlingen har skett genom två fokusgrupper, en med män och en med kvinnor. LÄS MER

  3. 23. Klädindustrins utmaningar: En studie av den nödvändiga utveckling som krävs för en globalt hållbar klädindustri

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gabriella Dahlberg; Kajsa Kihlberg; [2019]
    Nyckelord :hållbar utveckling; klädindustrin; teorin om kognitiv dissonans;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av de industrier i världen som har störst utsläpp av föroreningar. Under det senaste århundradet, som ett resultat av den industriella revolutionen, har massproduktion och masskonsumtion av kläder ökat och blivit en vardaglig aktivitet i människors liv. LÄS MER

  4. 24. Transportation demands : of chilled and frozen groceries

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Österberg; [2019]
    Nyckelord :Backpack; Bag; Food Transportation; Groceries; Industrial Design Engineer; Sustainable Design; Hållbar Design; Livsmedel; Matvarutransport; Teknisk Design; Ryggsäck; Väska;

    Sammanfattning : Today focus on the environemnt is bigger than ever before. UN writes in their climate agenda that they by 2030want to cut the food waste per capita in half. LÄS MER

  5. 25. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Ågren; Johan Olsson; Robin Persson; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; Transparency; Greenwashing; Consumer trust; Hållbar marknadsföring; Transparens; Greenwashing; Konsumentförtroende;

    Sammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER