Sökning: "folkbibliotek och marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden folkbibliotek och marknadsföring.
1. "Det är ju inte helt lätt eftersom vi är vuxna." : Interaktion och marknadsföring till ungdomar på svenska folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine the strategies used by library personell to motivate young people between the ages of thirteen and seventeen to visit the library or otherwise make use of its services. This question is answered through empiric material in the form of semi-structured interviews with librarians at five different libraries in southern Sweden. LÄS MER
2. Användares och icke-användares relation till folkbibliotekets marknadsföring : en enkätstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This bachelor thesis examines the perceptions and attitudes that library users and non-users have with public library marketing. The study aims to understand the relationship the library users and non-users have with public library marketing and what they think the public library should promote. LÄS MER
3. Alltid tillgängliga men dyra för biblioteken : En enkätstudie om e-mediernas ställning på folkbiblioteken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate and map public librarians’ marketing of electronic media, and what perceptions shape this work. A questionnaire has been sent to the head libraries in all the Swedish municipalities (n=290) gaining a response rate of 74,5%. LÄS MER
4. Folkbibliotek på TikTok och Instagram : Marknadsföring till unga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this thesis is to give insight into how librarians use Instagram and TikTok when marketing to young people. The data was collected by conducting a total of eight semi-structured interviews, four about TikTok and four about Instagram. The theoretical framework used is the 4Ps of marketing, also known as marketing mix. LÄS MER
5. Folkbibliotek och Agenda 2030 : Arbete med hållbar utveckling i praktiken
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Warning reports regarding rapid climate change have increased during the last year. Questions and interest regarding how public libraries work with sustainable issues have emerged. LÄS MER