Sökning: "food and drink brands"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden food and drink brands.

  1. 1. Entrepreneurial Success Factors for Next-gen Startups Challenging the Traditional Food Industry - A Qualitative Study of New Ventures within the Growing Food Tech Sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jennifer Gilchrist; Lovisa Malmberg; [2022-07-15]
    Nyckelord :food tech; next-gen food and beverage; new venture success; entrepreneurial success factors; survival; growth; plant-based alternatives;

    Sammanfattning : Times are changing. The food industry is expected to experience a total revolution of the current status through the emergence of new business models, new value chains and food products, putting emphasis on sustainability and health. LÄS MER

  2. 2. How did the simple leather wallet end up as an activist tool for change? A qualitative study of young Swedish consumers boycott and buycott behavior of food and drink brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Sandström; Veronica Ågren; [2021]
    Nyckelord :Boycott; buycott; food and drink brands; FMCG industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: This thesis aims to discover young Swedish consumers' boycott and buycott behavior of food and drink brands by understanding their decisions and participation in these practices. Methodology: This study is built upon a qualitative research design and adopts an abductive approach. LÄS MER

  3. 3. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Sanna Andersson; Jennifer Jounot; [2020]
    Nyckelord :Beer consumers; beer label; consumer buying decisions; label design; microbrewery; packaging design; research methodology; unconventional design; visual expression; Etikettdesign; forskningsmetodik; förpackningsdesign; konsumentens köpbeslut; mikrobryggeri; okonventionell design; visuellt uttryck; öletiketter; ölkonsumenter;

    Sammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER

  4. 4. Den nya trenden: Hälsa på burk : En kvalitativ studie om konsumenters främsta anledningar till valet av varumärke bland funktionsdrycker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Kaiser; Lina Selenius; [2018]
    Nyckelord :marketing; marknadsföring;

    Sammanfattning : In today's society there is a comprehensive health trend in the food industry. New products associated with exercise and health are frequently introduced to the market. One of these products is the “functional drink”. LÄS MER

  5. 5. Varumärken och varningsetiketter: En kvantitativ studie i hur varningsetiketter påverkar personer då de är placerade på läskförpackningar och om varningsetiketternas effekt påverkas av varumärket

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Pierre Jarméus; Henrik Engervall; [2009]
    Nyckelord :Warning label; Brand; Loyalty; Trust; Soft drink;

    Sammanfattning : Warning labels can be used to change the attitude and behavior in the general public. The use of warning labels is also increasing and suggestions have been made to expand their use to more general food products. However, the research regarding the effects of warning labels and how other factors may influence them is limited. LÄS MER