Sökning: "foreign academic degree"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden foreign academic degree.

  1. 1. Modelling Factors Affecting Academic Performance in Swedish Schools with Multiple Linear Regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Johanna Breivold; [2023]
    Nyckelord :Academic performance; average qualification point; foreign background; educational level; teacher s degree; students per teacher; staffing ratio; organizer; multiple linear regression; Studieresultat; genomsnittligt meritvärde; utländsk bakgrund; utbildningsnivå; lärarexamen; lärartäthet; huvudman; multipel linjär regression;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines factors affecting the academic performance in Swedish schools. Specifically, the average qualification point among ninth grade students in schools in Stockholm municipality during the academic year 2021-2022 are studied. LÄS MER

  2. 2. Invandrade akademiker på väg in till den svenska arbetsmarknaden : En kvalitativ studie om invandrade akademikers situation på den svenska arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Rama Alrukaia Alshabaani; [2022]
    Nyckelord :Invandrade akademiker; Arbetsmarknad;

    Sammanfattning : This paper is a qualitative study with the aim of investigating how immigrants who have an academic  education from their home country experience their situation in the Swedish labor market. The study  aims to find out immigrants' own experiences regarding the obstacles they encounter in the pursuit of a  job that matches their level of education and work experience. LÄS MER

  3. 3. Barriärer och broar som möter välfärdens nya chefer : En kvalitativ studie om hur kvinnor med utländsk bakgrund upplever vägen till en ledande position

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Arbenita Tahiri; Nermina Ramadani; [2021]
    Nyckelord :women; ethnicity; academic education; intersectionality. diversity.; kvinnor; etnicitet; akademisk utbildning; intersektionalitet; mångfald.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur kvinnor med utländsk bakgrund upplever möjligheter och svårigheter på vägen till en ledande position, samt hur kvinnor med utländsk bakgrund utövar sitt ledarskap inom välfärden. Studien analyserar kvalitativa intervjuer med åtta kvinnor på chefsposition i kommunal regi. LÄS MER

  4. 4. Conception versus Reality : A Case Study of SFI-teachers’ Codeswitching into English

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Lemon Torsten; [2020]
    Nyckelord :Codeswitching; Code-Switching; Code Switching; Communicative Language Teaching; Foreign Language Teaching; Teaching Approaches; Teaching Beliefs; Teaching Strategies; Teaching Philosophies; Swedish for Immigrants.;

    Sammanfattning : The fact that people tend to alternate between languages for various communicative purposes seems to increasingly interest researchers all over the world. Thus, the linguistic phenomenon of codeswitching has been given more academic attention in recent years than ever before. LÄS MER

  5. 5. “Utmaningar i mötet med det nya landet” : En kvalitativ studie om utländska kvinnor som har en högskoleexamen eller universitetsexamen från sina hemländer och deras väg till en lyckad etablering på den svenska arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Refadija Fekovic; [2020]
    Nyckelord :Foreign-born women; newly arrived; income support; establishment; the Swedish labor market and foreign academics. foreign academic programs.; Utrikesfödda kvinnor utländska kvinnor; nyanlända; försörjningsstöd; etablering; svensk arbetsmarknad och utländska akademiker och utländska akademiska utbildningar.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to gain an understanding for the factors behind the successful establishment in the Swedish labor market for foreign-born women who have a college or university degree from their home countries. This has been achieved by applying a qualitative method, whereas semi-structured interviews with five foreign-born women have been conducted. LÄS MER