Sökning: "foreign languages teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden foreign languages teaching.

  1. 1. Mediationsaspekte in den schwedischen Rechtsvorschriften für das Fach Deutsch als Fremdsprache

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Nicole Paulsen; [2021]
    Nyckelord :Mediation; Sprachmittlung; Mittlung; Vermittlung; Fremdsprachenunterricht; Lehrplan; mediering; språkförmedling; förmedling; ämnesplan; språklig aktivitet; moderna språk; kursplan; språkundervisning; tolkning; översättning; translanguaging; flerspråkighet; målspråk; språk klassrum; tyska; svenska;

    Sammanfattning : Abstract  This thesis deals with the linguistic concept of mediation. Although mediation is very common and oc- curs naturally in communication between people, there is no uniform international definition of this linguistic phenomenon. LÄS MER

  2. 2. Språkutvecklande ämnesundervisning – en läromedelsanalys : Läromedel som verktyg för språkutvecklande ämnesundervisning i naturorienterande ämnen i åk 4

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Madeleine Nilsson; [2020]
    Nyckelord :kunskapsutveckling; språkutveckling; andraspråkselever; läromedel; mellanstadiet; naturorientering; kontext; stöttning; interaktion;

    Sammanfattning : Studies show that a quarter of the pupils in today's Swedish schools can be presumed to have a first language other than Swedish. Unfortunately, research also show that students with a foreign background and students with another first language than Swedish tend to get lower grades and lower test results. LÄS MER

  3. 3. Conception versus Reality : A Case Study of SFI-teachers’ Codeswitching into English

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Lemon Torsten; [2020]
    Nyckelord :Codeswitching; Code-Switching; Code Switching; Communicative Language Teaching; Foreign Language Teaching; Teaching Approaches; Teaching Beliefs; Teaching Strategies; Teaching Philosophies; Swedish for Immigrants.;

    Sammanfattning : The fact that people tend to alternate between languages for various communicative purposes seems to increasingly interest researchers all over the world. Thus, the linguistic phenomenon of codeswitching has been given more academic attention in recent years than ever before. LÄS MER

  4. 4. Grammatiska och didaktiska perspektiv på partikeln le i rikskinesiska – en jämförande studie

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap; Lunds universitet/Kinesiska

    Författare :Maria Mörnerud; [2020]
    Nyckelord :Particle le; le1; le2; LE; Chinese; Modern Standard Chinese; MSC; Mandarin Chinese; MC; Chinese grammar; MSC grammar; MC grammar; Mandarin grammar; Chinese linguistics; MSC linguistics; MC linguistics; Mandarin linguistics; Chinese didactics; MSC didactics; MC didactics; Mandarin didactics; Chinese as a Second Language; CSL; CSL teaching; CSL didactics; Chinese as a Foreign Language; CFL; CFL teaching; CFL didactics; Li Thompson 1981 ; Ljungqvist Arin 2003 ; Moderna Språk; Kinesiska 1; Kinesiska 2; Kinesiska 3; Kinesiska 4; Kinesiska 5; Kinesiska 6; Kinesiska 7; Kinesiska; Kinesisk grammatik; Kinesisk lingvistik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The recent addition of Modern Standard Chinese (MSC) as an elective language in Swedish elementary and high school ('Moderna Språk') has brought the teaching of MSC particle le to the fore. Le occurs either affixed to a verb (le1) or as a sentence-final particle (le2) and is a frequently used grammatical device in MSC with a great number of various functions. LÄS MER

  5. 5. La clase multilingüe : La influencia del multilingüismo en las clases de español como LE y L2

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Louise Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Multilingual classes; linguistic typology; teaching; Spanish as foreign language; Spanish as second language; teaching based on the students; Clases multilingües; tipología lingüística; enseñanza; español como lengua extranjera; español como segunda lengua; enseñanza basada en el alumnado;

    Sammanfattning : El multilingüismo es un tema frecuentemente tratado en el ámbito de la enseñanza y la didáctica. Cuando trata de las lenguas maternas y los conocimientos lingüísticos previos de los estudiantes, las clases de hoy no son tan homogéneas como antes, cuando podíamos dar por hecho que la mayoría del alumnado tenía la misma lengua materna. LÄS MER