Sökning: "forest pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden forest pedagogy.
1. Förskollärares uppfattningar om skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares olika uppfattningar om skogen som lärmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The study will be based on a qualitative method with a focus on describing seven preschool teachers' different perceptions of the forest as a learning environment for all age groups in preschool. Further in this work, we want to contribute knowledge about the forest's possibilities for gross motor development, learning and influence for all children in preschool. LÄS MER
2. Språkutveckling utomhus : En observation av förskolans utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet är att undersöka hur pedagoger i förskolan stimulerar språkutveckling hos barn i utomhusmiljö. Undersökningen har bedrivits genom observationer på 3 olika förskolor med fokus på de äldre barnen, 4-5 år. LÄS MER
3. The Word for World is Forest : A multidisciplinary approach to teaching about genocide
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The current position proposed as a possible antidote to future human conflicts is to educate our students about the horrific consequences of past atrocities. To this end, this research paper will examine the possibilities of teaching the students to recognize and reject dehumanizing attitudes in society. LÄS MER
4. Perception of variety in forests in relation to reducing polygon count : Exploring human perception in computer graphics and computer graphics education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : By taking human perception into account in computer graphics, time and processing power may be utilised more efficiently when modelling and rendering scenes. Exploring possibilities for reducing the complexity of forest scenes is particularly interesting because of the geometric complexity of trees, the effects of which are compounded by dense, large-scale forests. LÄS MER
5. Är det obligatoriskt att älska skogen? : Utomhuspedagogik- ett redskap för lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Denna essä handlar om ett dilemma på fritidshemmet när delar av verksamheten sker i naturen. Dilemmat handlar om svårigheter med att bedriva verksamhet utomhus och om utomhuspedagogik kan vara en metod för att öka förståelsen för naturen och uppfylla läroplanens mål. LÄS MER