Sökning: "formal and non-formal learning"
Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden formal and non-formal learning.
6. Nonlinear Education: A Rhizomatic Look at the Experience of Teachers Engaged with the Education of Refugee Children at Transit and Reception Centres in North Macedonia, between 2016 and 2017
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : The inability to provide adequate education for refugee children in Transit and Reception Centres in the Republic of North Macedonia during the refugee crisis (2016-2017), defines the context-specific precarious conditions that stimulated teachers on-the-ground to seek new educational methods. The research questions inquire about the teachers’ methods outside the scope of formal/non-formal education and the ways in which their experiences and perspectives contributed towards their individual and professional development. LÄS MER
7. Skolbesök i en botanisk trädgård betraktat ur ett likvärdighetsperspektiv. Tillgång, tillgänglighet och elevers meningsskapande
Master-uppsats,Sammanfattning : According to results from the latest PISA-test, academic achievements of Swedish students in science are increasingly dependent on the students' social background as well as on their school's overall socioeconomic status. This is alarming with regard to the fact that scientific literacy is recognized as important for the ability to make decisions on science-based issues in one's daily life, both at a personal and at a societal level. LÄS MER
8. Ecovillages as Destinations : Potential of Educational Tourism for Coping with Climate-Anxiety
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Climate-anxiety is a growing mental health issue among the public and particularly among students in sustainability-related studies in Higher Education Institutions (HEI). As education on climate change in HEI overly relies on cognitive learning, students are not able to address their emotions and potential worries about climate change adequately. LÄS MER
9. Hur förutsättningarna för informellt arbetsplatslärande kan förändras under distansarbete : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förutsättningarna för informellt lärande mellan kollegor påverkats i en tid där distansarbete blivit allt mer etablerat bland organisationer och arbetstagare. Att lyckas med digitalt lärande i arbetslivet anses viktigt då detta leder till en konkurrenskraftig organisation som utvecklas. LÄS MER
10. Lärandet under en utbytestermin och dess användbarhet senare i arbetslivet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att öka förståelse kring studenters uppfattningar om vad de utvecklat och lärt sig under deras utbytestermin på universitetet, för att sedan skapa kunskap och förståelse för hur användbart det de lärt sig varit ute i arbetslivet, samt att analysera vilken sorts lärande som är relevant i relation till utbytesstudier och arbetslivet. Den teoretiska utgångspunkten var livslångt och livsvitt lärande (Jackson, 2011; Jarvis, 2007) där fokus ligger på att lärande kan ske i olika miljöer och olika åldrar. LÄS MER