Sökning: "formal drama"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden formal drama.

  1. 1. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Julia Ouellette-Seymour; [2023]
    Nyckelord :Adult Education; Lifelong Learning; Drama in Education; Drama in L2; Applied Drama; Adult Learning Education; Applied Theatre; Language Learning; Community Drama; Non-formal Education; Migrant; Integration; Cultural Learning; Heterogenous Learning; SLA; Ethnographic Case Study; Vygotsky; Pragmatism;

    Sammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER

  2. 2. I pjäs är det bestämt : En studie i grundskolans tidigare år om barns rolltagande i pjäs.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Ylwa Andersson; [2019]
    Nyckelord :Drama; formal drama; play; primary school; phenomenography; Drama; konstpedagogiskt perspektiv; föreställningsarbete; teater; grundskola; fenomenografi;

    Sammanfattning : Studien syftade till att synliggöra barns uppfattningar om fenomenet rolltagande i pjäs. Barnen i studien var i ett sammanhang där manus, givna roller och repliker var utgångspunkten, med läraren som regissör. LÄS MER

  3. 3. Veterandagen : Veteranerna och Sverige. En studie av hur veteranskap presenteras under veterandagen.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Etnologi

    Författare :Elin Heppling; [2019]
    Nyckelord :Veteran; Swedish Veteran s day; ritual; symbol; nation; military; event that presents; Veteran; svenska veterandagen; ritual; symbol; nation; militär; presenterande event;

    Sammanfattning : This thesis investigates the Swedish Veteran’s day as celebrated in Stockholm in 2018. This is investigated in relation to a theoretical background of nationalism and through a lens of ritual theory.The study finds that the formal definition of the veteran that is presented during the Swedish Veteran’s day is not strictly defined. LÄS MER

  4. 4. SAME WORD, DIFFERENT MEANING? An Analysis of Sino-Japanese Homographs found in Chinese Subtitles for Japanese TV Dramas

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Tobias Junerfält; [2016-09-05]
    Nyckelord :japanska; Sino-Japanese; homographs; categorisation; Japanese; Chinese; subtitles; Japanese TV drama;

    Sammanfattning : In this essay I studied the variety of differences in meaning and usage between Sino-Japanese homographs. The purpose of the essay was to shed some light on what different types of Sino-Japanese homographs there are, as well as to figure out which one of these is the most common and which one seems the most difficult to understand for Japanese or Chinese native speakers. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsfabriken

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Malin Bergman; [2016]
    Nyckelord :practical knowledge; Swedish for Immigrants; non-formal learning; learning environment; workshop; music; dance; movement; drama; art; linit glass; double glazed facade; Kvarteret Kronan; Sundbyberg; praktisk kunskap; SFI; icke-formellt lärande; lärandemiljö; kunskapsutbyte; mellanrum; verstad; ateljé; musik; dans; rörelse; teater; konst; linitglas; dubbelglasad fasad;

    Sammanfattning : ”Varje människa bär på en samling utav kunskap. Tänk om man kunde skapa en miljö där alla människor kunde få slå upp dörrarna till sitt lilla magasin. En miljö där man ser varje människa som en möjlighet. En möjlighet till att lära sig mer. LÄS MER