Sökning: "formativ bedömning fritidshem"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden formativ bedömning fritidshem.

  1. 1. ”För att baka godare bullar imorgon, måste vi veta hur de smakar idag” : Om bedömningens oomkullrunkeliga plats i fritidshemmet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Lukas Almqvist; Robert Persson; [2016]
    Nyckelord :Summativ bedömning; Formativ bedömning; Utbildning; Fritidslärare; Fritidspedagog;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att erhålla kunskap om synen på bedömning hos personal i fritidshem samt vilken inverkan bedömningsprocesser har på verksamheten i relation till pedagogens utbildningsbakgrund. Studien är genomförd med hjälp av kvalitativa intervjuer där 9 personer intervjuades; fyra fritidslärare, fyra fritidspedagoger samt en ämneslärare. LÄS MER

  2. 2. Bedömning för lärande ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexandra Nilsson; Mimmi Homuth; [2015]
    Nyckelord :bedömning för lärande; formativ bedömning; själv- och kamratbedömning; summativ bedömning; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur några svensklärare i årskurs 2-3 resonerar och arbetar med bedömning för lärande. I Läroplanen för grundskola, förskoleklass och fritidshem 2011 (2011) står det att elever ska få en allsidig bedömning samt att de ska få vara delaktiga i sitt lärande. LÄS MER

  3. 3. Drama : En kvalitativ intervjustudie om drama som arbetssätt inom skolan och fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Filosofiska fakulteten

    Författare :Nina Sander; [2012]
    Nyckelord :drama;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur pedagoger och annan personal inom skolan och fritidshem använder sig av drama som arbetsverktyg. Teoriöversikten innefattar hur dramapedagogiken uppstått, hur olika forskare ser på drama och skolverkets läroplan (2011). Studiens resultat visar att de intervjuade informanterna använder sig av drama på olika sätt. LÄS MER