Sökning: "formativ bedömning i skriftliga omdömen"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden formativ bedömning i skriftliga omdömen.

  1. 1. Konsten att ge feedback I ensemble och till ensemblesångare - en kvalitativ studie om ensemblelärares arbete med feedback på estetiska programmet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Isabelle Juhlin; [2018]
    Nyckelord :Bedömning; ensemble; estetiska programmet; feedback; musikpedagogik; sång; utbildningsvetenskap assessment; educational science; high school; music education; vocals; music programme; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Under många år av studier inom musik har jag som sångare upplevt att jag sällan får samma konkreta feedback som andra instrumentalister i ensemblesammanhang. Många sångare med liknande erfarenheter verkar ha upplevt samma sak. LÄS MER

  2. 2. "Formen har inte riktigt landat än"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linus Lindvall; [2013]
    Nyckelord :grundskollärare; intervjuer; samhällsorienterade ämnen; skriftliga omdömen; individuell utvecklingsplan IUP ; formativ bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att göra en undersökning kring grundskollärare som undervisar i samhällsorienterade ämnen från årskurs 2 till 9 och hur de resonerar kring individuella utvecklingsplaner, skriftliga omdömen och formativ bedömning samt korrelationen mellan dessa. Syftet är även att se hur dessa resonemang överensstämmer med Skollagen och för att utröna vilka utvecklingsmöjligheter som finns inom området. LÄS MER

  3. 3. Minskad administration för lärare? Nio lärares åsikter om arbetet med skriftliga individuella utvecklingsplaner och den kommande lagförändringen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lovisa Toremalm; Josefin Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Formativ bedömning; framåtsyftande planering; individuella utvecklingsplaner IUP ; skriftliga individuella utvecklingsplaner; skriftliga omdömen; summativ bedömning;

    Sammanfattning : Karlsson, Josefin & Toremalm, Lovisa. (2013). Minskad administration för lärare? Nio lärares åsikter om skriftliga individuella utvecklingsplaner och den kommande lagförändringen (Reduced administration for teachers? Nine teachers' opinions about individual development plans and the upcoming law change). LÄS MER

  4. 4. Individuella utvecklingsplaner med skriftliga omdömen : – Vilka former av bedömning förekommer?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Malin Norda; [2013]
    Nyckelord :individuella utvecklingsplaner; skriftliga omdömen; summativ bedömning; formativ bedömning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att belysa och kategorisera innehållet i de individuella utvecklingsplanerna med skriftliga omdömen på några grundskolor. Vidare syftade studien till att analysera innehållet i utvecklingsplanerna för att visa vilka summativa respektive formativa bedömningar som förekom. LÄS MER

  5. 5. Det önskvärda barnet - en studie av pedagogisk bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jenny Lindvall; Sara Bengtsson; [2012]
    Nyckelord :Bedömning; Dokumentation; Formativ; Summativ; Samspel; Normalitet;

    Sammanfattning : I den här studien har vi granskat skriftliga omdömen och individuella utvecklingsplaner (IUP) i årskurs två och fyra samt gjort intervjuer med respektive klassföreståndare för att belysa vikten av att formulera sig på ett professionellt och korrekt sätt enligt Skolverkets anvisningar. Eftersom dokumenten är en allmän handling kan negativa värderingar av personens egenskaper påverka elevens framtid. LÄS MER