Sökning: "formativ bedömning matematik matriser"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden formativ bedömning matematik matriser.
1. Strategier för bedömning : Bedömning inom ämnesövergripande och tematisk NO undervisning i åk F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : I studien synliggörs bedömningsverktyg och bedömningsstrategier i årskurs F-3 i en tematisk och ämnesövergripande undervisning. Syftet är att få ökad förståelse hur bedömningen sker när NO ingår som en del i projektet. LÄS MER
2. Användning av Formativ bedömning i matematik för årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Denna studie behandlar lärarens uppfattning gällande formativ bedömning samt lärares användande av skolverkets uppsatta riktlinjer inom formativ bedömning. Den formativa bedömningens huvudsyfte är att eleverna ska ta ansvar för sitt eget lärande och då öka sin utveckling i det egna lärandet. LÄS MER
3. Formativ bedömning. En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av formativ bedömning i grundskolans tidigare år
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Studien syftar till att utveckla kunskap om lärares uppfattningar av arbete med formativ bedömning - lärares generella inställning till formativ bedömning samt hur de arbetar med det i sin matematik- och svenskundervisning. Detta är en intervjustudie som är begränsad till sex verksamma lärares uppfattningar och beskriver därför inte någon generell uppfattning. LÄS MER
4. Bedömningsmatriser och kamratbedömning i matematik: aktionsforskning i gymnasieskolan
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Jag har i flera år känt mig missnöjd med resultaten av min undervisning på gymnasiets A-kurs i matematik. Mötet med bedömningsmatriser blev den impuls som på allvar fick mig att försöka, tillsammans med mina elever, skapa ett didaktiskt kontrakt med inslag av formativ bedömning. LÄS MER