Sökning: "formativ bedömning textanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden formativ bedömning textanalys.

  1. 1. Självbedömning : utifrån DiNO:s lärarhandledning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Åsa Igerud; [2020]
    Nyckelord :Självbedömning; metakognitiv; kognition; undervisning; stöttande lärare;

    Sammanfattning : Den här studien diskuterar självbedömningens roll utifrån ett lärarperspektiv. Självbedömning är en av två underkategorier till formativ bedömning, den andra är kamratbedömning. LÄS MER

  2. 2. Elever bearbetar texter : En undersökning om hur formativ bedömning och bearbetning kan fungera som stöd till skrivundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Clara Skarhammar; Isabell Andersson; [2018]
    Nyckelord :Bearbetning; formativ bedömning; global nivå; lokal nivå; skrivprocess;

    Sammanfattning : Att kunna skriva är en av våra viktigaste förmågor för att kunna leva och verka samhället. Dessutom har forskning visat att skrivförmågan är viktig då den bidrar till ett ökat lärande i alla skolans ämnen. LÄS MER

  3. 3. Hur kommunicerar uppgifter och vilken interaktiv potential har de? : En studie om uppgifter i ämnet biologi i två kartläggningar för formativ bedömning och dess interaktiva potential

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Regina Watandost; [2017]
    Nyckelord :multimodalitet; formativ bedömning; textanalys;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Lärares arbete i svenska som andraspråk : En studie om hur lärare studerar och utvecklar elevers språk­kunskaper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :mergim manaj; [2017]
    Nyckelord :Swedish as a second language; L2-pupils; language knowledge; language level; language development; Svenska som andraspråk; L2-elever; språkkunskaper; språknivå; språkutveckling;

    Sammanfattning : Sammandrag Studiens syfte är att undersöka hur lärare på högstadiet diagnosticerar L2-elevers språknivå i svenska (SvA) och lärarnas metodik för att vidareutveckla elevernas språkkunskaper. Upp­gifter från lärare samlas in genom semistrukturerade intervjuer med 3 lärare från 3 skolor. LÄS MER

  5. 5. "Jag kan, eller?!" : Om respons/återkoppling och dess betydelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Ulrika Elisabet Kindblom; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Alla elever bör få samma chans att lyckas i skolan, det är viktigt att skapa positiva förväntningar i syfte att skapa motivation hos våra elever. Positiva förväntingar på livet, sig själv och dem man möter är en förutsättning för att utvecklas och må väl som människa. LÄS MER