Sökning: "formative feedback"

Visar resultat 16 - 20 av 217 uppsatser innehållade orden formative feedback.

  1. 16. Ett ämne under utveckling : Idrottslärares uppfattning och beskrivning av formativ bedömning

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Brandin Henrque; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; Sports and health; learning; feedback.;

    Sammanfattning :   The purpose of the study was to investigate upper secondary teachers' perception and description of formative assessment in the subject of sports and health, but also how they assess that the formative assessment develops the students' learning in the subject. Through a qualitative approach, the results have been developed via seven semi-structured interviews with active teachers in the subject of physical education and health, grades 7–9. LÄS MER

  2. 17. En studie om lärares återkoppling i samband med problemlösning i årskurserna F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Elin Doverteg Sörlie; [2023]
    Nyckelord :Feedback; problem solving; formative assessment; problem-solving strategies; mathematics; Återkoppling; problemlösning; formativt arbetssätt; lösningsstrategier; matematik;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur lärare för årskurs F-3 undervisar och ger återkoppling inom matematikundervisningen. För att undersöka detta användes semistrukturerade intervjuer med 8 lärare. Lärarna fick i början av intervjun ge återkoppling på två elevlösningar på ett matematiskt problem, en korrekt och en inkorrekt. LÄS MER

  3. 18. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikael Willborg; [2023]
    Nyckelord :teacher guidance; technology teaching; internet teaching; teaching about technical systems; lärarhandledning; teknikundervisning; internetundervisning; undervisning om tekniska system;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER

  4. 19. Formative assessment in a digital environment : digital tools and feedback as aid for language development in EFL classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Henrik Potok; Andreas Spjut; [2023]
    Nyckelord :Digital Tools; Digitalization; Language development; Formative assessment; Formative feedback; Learning outcomes; English as Second Language; English as Foreign Language; Upper-secondary; Intermediate students.;

    Sammanfattning : This paper concerns the use of digital tools in connection to formative assessment within EFL classrooms. The Swedish National Agency for Education (Skolverket) has in the last decades shown an increasing interest in the potential that these tools show. LÄS MER

  5. 20. Improving Nursing Simulation Design to Support Learning Transfer to Clinical Settings: Metasynthesis

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Ernest Aluoch; [2023]
    Nyckelord :Learning transfer; Near and Far Learning; Nursing Simulation; Knowledge transfer; Simulation; Clinical Nursing;

    Sammanfattning : Introduction  In contemporary higher education systems, interactive learning tool such as simulation, has been widely adopted in clinical studies as an effective learning tool to help students to gain both near and far transferable learning skills in a controlled setting, where parameters are defined, and an alternate reality generated. There is a dearth of knowledge on how simulation designers can support learners to transfer learning from simulation settings to clinical settings, by focusing on improving the design of simulation sessions. LÄS MER