Sökning: "formell eller informell kompetens"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden formell eller informell kompetens.
1. Att lära eller inte lära mer om digital kompetens
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I denna studie undersöks vilka förmågor och kunskaper inom digital kompetens som anses viktiga på Stena AB samt vilka drivkrafter och hinder som finns för lärande inom digitalkompetens. Syftet är att utvärdera en metod och process för att arbeta med att öka digitalkompetens på företag samt att utröna drivkrafter och hinder som finns för att driva en lärandeprocess inom området. LÄS MER
2. "Det är ett teamarbete" : Rektors roll inom elevhälsan ur ett systemteoretiskt perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : I denna studie med syftet att beskriva hur rektorer verksamma inom årskurs 7-9 upplever sitt arbete att leda och samordna elevhälsan kopplat till utbildningen mål, har 14 rektorer och biträdande rektorer deltagit i en enkätundersökning. De underliggande frågorna som utforskas i studien är hur rektorerna beskriver sin egen roll inom elevhälsan, vilka verktyg de använder för att styra mot utbildningens mål, hur beskriver de samverkan mellan elevhälsan och övrig personal och i vilken omfattning de upplever att elevhälsans kompetens används hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande. LÄS MER
3. Kompetensdiamanten : En kvalitativ studie om kompetensers olika betydelse vid rekrytering
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Följande undersökning behandlar ämnet rekrytering med inriktning på kompetensens betydelse vid tillsättning av en tjänst. Vidare redogörs för hur rekryteringsföretag i en mellanstor svensk stad väljer ut individer ur en grupp av arbetssökande och på vilka premisser urvalen sker. LÄS MER
4. Formell eller informell kompetens.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Validering : Ett sätt att synliggöra informell kunskap
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Studien visar på hur informell kunskap blir synliggjord genom användandet av validering i skolmiljö. Inom ramen för dagens snabba samhällsutveckling ställs det höga krav på moderna, flexibla metoder för det livslånga, livsvida lärandet. Detta kräver att utbildningsanordnare är uppdaterade och förändringsbenägna i sitt ledarskap. LÄS MER