Sökning: "formell informell relation"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden formell informell relation.

  1. 16. Kreatören som strategisk resurs. En studie av reklambyråers arbetssätt, roller och ekonomistyrning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Ekström; Frida Sundberg; [2010-05-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem Kreativitet blir allt viktigare hos alla företag, inte minst hos de som har det som sin kärnkompetens. Reklambranschen präglas av många aktörer, hård konkurrens samt en föränderlig miljö. Reklambyrån måste dels finna en konkurrenskraftig position på marknaden och utifrån det anpassa sin styrning. LÄS MER

  2. 17. Som man bäddar får man ligga - En studie av ett strategiskt samarbete avseende varumärkesutvidgning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Gustafsson; Tove Rastad; Maria Lindqvist; [2009]
    Nyckelord :strategisk allians; strategiskt samarbete; förtroende; risk; varumärke; meningsskapande; opportunism; kommunikation; varumärkesutvidgning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problematiken i strategiska samarbeten avseende varumärkesutvidgning ligger i att skapa en gemensam grund för användandet av varumärket, för att undvika varumärkesförsvagning. Det är svårt att förutsäga hur den andre parten kommer att agera och använda varumärket, vilket innebär en risk. LÄS MER

  3. 18. En definition av en yrkesroll – en kvantitativ studie av LSS-/funktionshinderhandläggarna i Göteborg

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Carina Eklund; Jenny Karlsson Kallas; [2008-01-09]
    Nyckelord :LSS- funktionshinderhandläggare; Yrkesroll; Gränser; Ansvarsområde; Socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka hur yrkesrollen ser ut för LSS-/funktions¬hinder¬hand¬läggare i Göteborg. Vi har även tittat närmare på relationen till den egna organisationen samt relationen till andra yrkesgrupper. LÄS MER

  4. 19. Styrning av leverantörsrelationer inom detaljhandeln

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Engstrand; Maria Kullberg; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; Interorganisatoriska relationer; detaljhandel; styrning; leverantörsrelationer; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utvecklingen mot bredare utbud av produkter med allt kortare livslängd har bidragit till nya sätt att agera hos företagen, exempelvis är det för många företag viktigt att snabbt nå ut på marknaden. En följd av detta är att det blivit vanligare att företag samarbetar i en interorganisatorisk relation för att säkra resurstillgången vilket lett till ett ökat behov av kontroll och styrning av relationen. LÄS MER