Sökning: "formell informell relation"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden formell informell relation.
16. Kreatören som strategisk resurs. En studie av reklambyråers arbetssätt, roller och ekonomistyrning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem Kreativitet blir allt viktigare hos alla företag, inte minst hos de som har det som sin kärnkompetens. Reklambranschen präglas av många aktörer, hård konkurrens samt en föränderlig miljö. Reklambyrån måste dels finna en konkurrenskraftig position på marknaden och utifrån det anpassa sin styrning. LÄS MER
17. Som man bäddar får man ligga - En studie av ett strategiskt samarbete avseende varumärkesutvidgning
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problematiken i strategiska samarbeten avseende varumärkesutvidgning ligger i att skapa en gemensam grund för användandet av varumärket, för att undvika varumärkesförsvagning. Det är svårt att förutsäga hur den andre parten kommer att agera och använda varumärket, vilket innebär en risk. LÄS MER
18. En definition av en yrkesroll – en kvantitativ studie av LSS-/funktionshinderhandläggarna i Göteborg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka hur yrkesrollen ser ut för LSS-/funktions¬hinder¬hand¬läggare i Göteborg. Vi har även tittat närmare på relationen till den egna organisationen samt relationen till andra yrkesgrupper. LÄS MER
19. Styrning av leverantörsrelationer inom detaljhandeln
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Utvecklingen mot bredare utbud av produkter med allt kortare livslängd har bidragit till nya sätt att agera hos företagen, exempelvis är det för många företag viktigt att snabbt nå ut på marknaden. En följd av detta är att det blivit vanligare att företag samarbetar i en interorganisatorisk relation för att säkra resurstillgången vilket lett till ett ökat behov av kontroll och styrning av relationen. LÄS MER