Sökning: "formellt -informellt lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden formellt -informellt lärande.
1. Discord i lärande, ett studentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna studie utforskar erfarenheterna hos informatikstudenter vid Lunds universitet av att an-vända sociala medieplattformen Discord som en del av deras högre utbildning. Syftet med studien är att undersöka hur studenterna använder den, och deras uppfattade för- och nackdelar inom högre utbildning. LÄS MER
2. AKK i det vardagliga arbetet inom LSS-gruppboende : En kvalitativ studie om Alternativ och Kompletterande Kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) används i det vardagliga arbetet inom LSS-gruppbostäder, samt på vilka sätt personalen upplever att användningen av AKK kan leda till ökad delaktighet för brukaren. Studien är en kvalitativ ansats med deltagare som är anställda inom LSS-gruppbostäder och omfattar sex stycken informanter. LÄS MER
3. Kompetensutveckling- lika för alla? : En kvalitativ fallstudie om upplevelser av kompetensutveckling hos personal inom psykiatrisk slutenvård
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Kompetensutveckling som fenomen har i dagens samhälle blivit väldigt populärt inom samtliga sektorer. Härtill finns lagar som reglerar hur verksamheter inom vård- och omsorg ska bedrivas och där ansvaret för att tillgodose rätt kompetens hos personalen faller på vårdgivaren. LÄS MER
4. Kompetensutveckling- lika för alla : En kvalitativ fallstudie om upplevelser av kompetensutvecklinghos personal inom psykiatrisk slutenvård
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Kompetensutveckling som fenomen har i dagens samhälle blivit väldigt populärt inom samtliga sektorer. Härtill finns lagar som reglerar hur verksamheter inom vård- och omsorg ska bedrivas och där ansvaret för att tillgodose rätt kompetens hos personalen faller på vårdgivaren. LÄS MER
5. Lärares arbetsintroduktion –hur fungerar den egentligen? : En kvalitativ studie om lärares upplevelser och erfarenheter av introduktionsprocessen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Introduktion är avgörande för att nyanställda lärare ska socialiseras in i arbetet under den första tiden på en ny arbetsplats. Tidigare internationella studier menar att det behöver finnas struktur i lärares introduktion samtidigt som det är viktigt att få stöttning i det dagliga arbetet för att uppnå en framgångsrik introduktionsprocess. LÄS MER