Sökning: "forskning fusk"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden forskning fusk.
1. STUDENTERS UPPFATTNINGAR OM GENERATIV AI I LÄRANDEMILJÖ “Det kommer att spåra totalt eller så kommer vi lära oss hantera det.”
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I takt med den pågående digitaliseringen och utvecklingen av nya teknologier har generativ AI, såsom Open AI:s ChatGPT, väckt intresse och debatt. Debatten har fokuserat på lärarnas perspektiv, men det är viktigt att även undersöka studenternas uppfattning och attityd gentemot denna teknologi eftersom de är de primära användarna. LÄS MER
2. Återkoppling i ett förändrat skrivklimat : En systematisk svenskämnesdidaktisk litteraturstudie med fokus på chattbottars förtjänster och utmaningar i gymnasiets skrivundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Sedan Chat GPT lanserades och tog fäste i skolan har stora förändringar skett. Lärare vittnar om ökat fusk men röster hörs också om förtjänster med artificiell intelligens i undervisningen. Förtjänster som språkstöd och skrivverktyg lyfts fram som två exempel. LÄS MER
3. Leder miljökontroverser till minskad finansiell prestation? : En longitudinell studie om miljökontroverser och miljöbetygets modererande effekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Leder miljökontrovers till minskad finansiell prestation? En longitudinell studie om miljökontroverser och miljöbetygets modererande effekt Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Roni Sener Handledare: Jan Svanberg Datum: 2021 - September Syfte: British Petroleums oljeläckage i den Mexikanska golfen och Volkswagens fusk för att lura kontrollerna av deras bilars utsläpp är miljökontroverser som har fått stor uppmärksamhet i media under 2010-talet. Frågan kring företagens miljömässiga ansvar är något som har lyfts som en respons. LÄS MER
4. Fuskets digitala gråzon - En intervjustudie med fyra högskolestudenter om utmaningar i distansutbildning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Den här studiens syfte är att bidra till kunskaper om fusk i högre studier och identifiera utmaningar med distansutbildning. Vilka utmaningar kan det finnas för universitet och för studenter och hur hanteras gränsdragningen mellan lärande, tillåtna hjälpmedel och fusk? Fyra intervjuer gjordes med fyra studenter inom två olika fakulteter på Lunds universitet. LÄS MER
5. Digitalt dilemma : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter av digitaliseringens effekter på gymnasieelevers lärande.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka samhällslärares erfarenheter av digitaliseringens effekter på gymnasielevers lärande. Studien utgick från en kvalitativ metod. Det empiriska materialet har samlats in med hjälp av sex semistrukturerade intervjuer med samhällskunskapslärare. LÄS MER