Sökning: "forskning instagram"
Visar resultat 21 - 25 av 237 uppsatser innehållade orden forskning instagram.
21. Borde vi förlåta Margaux Dietz? En kvalitativ analys av Margaux Dietz kriskommunikation efter den kritiserade videon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Befintlig forskning om kriskommunikation utgår vanligtvis från ett organisatoriskt perspektiv, denna studie fokuserar istället på personliga varumärken. Tack vare influencer marketings framväxt har personliga varumärken fått en allt större betydelse inom marknadsföring idag. LÄS MER
22. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
23. Var går gränsen för yttrandefrihet? : En kvalitativ studie av Tiktok och Instagrams gestaltning av koranbränningarna i Sverige år 2023
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna studie utforskade vi framställningen av koranbränning på Instagram och Tiktok i Sverige under 2023 genom att analysera totalt 10 inlägg och 30 kommentarer. Syftet med studien var att belysa sociala mediers roll som plattform för nyheter och information, där kontroversiella ämnen snabbt sprids. LÄS MER
24. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER
25. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER