Sökning: "forskning kön beteende"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden forskning kön beteende.
21. "Vad gör man?" : En kvalitativ studie om hur den kvinnliga investerarens beteende på börsen under coronapandemin kan förstås utifrån psykologiska bias
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin ledde under åren 2020 och 2021 till en volatil period på börsen där börskraschen våren 2020 var det starkaste ögonblicket. Antalet svenska kvinnliga aktieägare ökade med nio procent under 2020 och deras position på börsen stärktes. LÄS MER
22. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER
23. THE EFFECT OF DIFFERENT INSTUNCTIONS ON SPATIAL LEARNING IN A VIRTUAL ENVIROMENT
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : A desktop virtual reality environment of a campus area (called Silcton) was used to examine how instructing participants on performing exploration in an unfamiliar environment impacts the acquired spatial knowledge. Participants explored the Silcton virtual environment, after having received differing instructions on what to do. LÄS MER
24. “Alla trodde att superhjälten var en kille” : En multimodal diskursanalys om hur normer om genusskildras i barnlitteratur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund Redan tidigt i små barns liv lär de sig vad som är lämpligt beteende utifrån deras kön, vilket är en följd av konstruerade könsnormer. Barn lär sig inte enbart vad som är lämpligt beteende hemifrån utan även i skolan och genom olika medier (Eriksson & Gottzén, 2020, s. 21, 25). LÄS MER
25. "I trust the influencer, do you?" : A quantitative study on Instagram users' level of activity and experience of trust towards influencers regarding purchase intentions during covid-19.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : People have now lived through a pandemic for over a year, where many parts of the world have undergone big changes. Such as, restrictions, which has made us keep physical contact with other people to the bare minimum. LÄS MER