Sökning: "forskning sociala medier marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 192 uppsatser innehållade orden forskning sociala medier marknadsföring.

  1. 11. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Astrid Johansson; Ayan Qazi; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; parasociala relationer; makt; konsumtionsbeteende.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER

  2. 12. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  3. 13. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Cryptocurrency; Non-Fungible Tokens NFTs ; Gaming Industry; Social Media Marketing; Kryptovaluta; Videospelsindustrin; Sociala Medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER

  4. 14. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER