Sökning: "forsknings -pm kundmötet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden forsknings -pm kundmötet.

  1. 1. Säljarens förmåga att visa förståelse och empati i interaktionen med kund : En kvalitativ studie om den affektiva och kognitiva empatin 

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martina Brink; Michaela Bolins; [2015]
    Nyckelord :Empathy; Affective; Cognitive; Understanding; Customer meeting; Real Estate Agent; Adaptive selling; Empati; Affektiv; Kognitiv; Förståelse; Kundmötet; Fastighetsmäklare; Kundanpassad försäljning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att skapa bättre förståelse för hur en säljare förmedlar empati för kunden i en säljrelation. Tidigare forsknings uppmärksamhet för förståelsen och empatins påverkan utgör grunden till att vi mer specifikt vill undersöka; hur kunden uppfattar att fastighetsmäklaren förmedlar affektiv respektive kognitiv empati i en säljrelation. LÄS MER

  2. 2. Känslans Intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malena Askelid; [2010]
    Nyckelord :emotionell intelligens; värdeskapande; serviceprocess; kundmöten; dat; hat hästassisterad terapi värdestjärnan som kommer analyseras tillsammans med mitt insamlade empiriska material samt antrozoologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : TITEL: Känslans intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet KURS: SMTX07 Examensarbete Magisterkurs FÖRFATTARE: Malena Askelid HANDLEDARE: Carl R Hellberg och Jan E Persson SYFTE: Syftet är att beskriva och analysera vikten av emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet och hur detta kan utvecklas med hjälp utav DAT (djurassisterad terapi). Detta diskuterar jag genom följande frågeställning: Hur påverkar emotionell intelligens kundmötet? Vilken roll har emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet? Hur kan vi tillsammans med djur (DAT) utveckla emotionell intelligens och utnyttja detta i mötet med kunden? PROBLEMFORMULERING: Tidigare forskning inom tjänstesektorn har presenterat olika krav på den anställde och dess uppträdande i själva kundmötet, de egenskaper som ofta söks är exempelvis mjuka drag såsom öppenhet, vänlighet och en önskan att uppfylla kundens krav, men även en förmåga att kunna övertala kunderna. LÄS MER