Sökning: "fortsatt forskning matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden fortsatt forskning matematik.

  1. 1. “Jag vill gärna se lite framgång innan jag tycker det är kul” : Några högstadieelevers livsberättelser kring upplevelser av matematik och lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Parris; Ida Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Begriplighet; hanterbarhet; lärmiljö; matematiksvårigheter; meningsfullhet; motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Parris, Annika och Sandberg, Ida (2023). “Jag vill gärna se lite framgång innan jag tycker att det är kul” - Några högstadieelevers livsberättelser kring upplevelser av matematik och lärmiljö. LÄS MER

  2. 2. Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen : -  en systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Flordh; [2023]
    Nyckelord :Arbetsminne; proximala utvecklingszonen; språkprofil; språkstörning; taluppfattning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Helena Flordh (2023). Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen – en systematisk litteraturstudie. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Automating End Station Configuration: An Agile Approach to Time-Sensitive Networking

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Fredrik Hallström; [2023]
    Nyckelord :Time-Sensitive Networking; End Stations; Configuration; Centralized Network Configuration; Centralized User Configuration; Engineering Tool;

    Sammanfattning : Industries such as automotive and industrial automation are pushing the limits of networking technology. The Time-Sensitive Networking (TSN) standards offer a promising solution that can meet the demands of high-bandwidth applications with strict timing constraints, allowing time-critical traffic to coexist with other traffic. LÄS MER

  4. 4. Towards Realistic Datasets forClassification of VPN Traffic : The Effects of Background Noise on Website Fingerprinting Attacks

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Christoffer Sandquist; Jon-Erik Ersson; [2023]
    Nyckelord :Data collection; Website fingerprinting; dataset; traffic analysis; VPN; encrypted traffic; machine learning; deep learning; network measurements; twitch; Datainsamling; Profilering av hemsidor; dataset; trafikanalys; VPN; krypterad trafik; maskininlärning; djupinlärning; nätverksmätningar; twitch;

    Sammanfattning : Virtual Private Networks (VPNs) is a booming business with significant margins once a solid user base has been established and big VPN providers are putting considerable amounts of money into marketing. However, there exists Website Fingerprinting (WF) attacks that are able to correctly predict which website a user is visiting based on web traffic even though it is going through a VPN tunnel. LÄS MER

  5. 5. Modellering med differentialekvationer : Synliggörandet av olika delprocesser i matematisk modellering i kursplaner för blivande gymnasielärare i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Behar Rexhaj; Daniel Teklu; [2022]
    Nyckelord :mathematical modelling; atomistic approach; holistic approach; differential equations; upper secondary teachers’ programme; curriculum; document analysis; matematisk modellering; atomistiskt förhållningssätt; holistiskt förhållningssätt; differentialekvationer; ämneslärarprogram; kursplan; dokumentanalys;

    Sammanfattning : Inom matematikdidaktik beskrivs matematisk modellering som en process bestående av olika delprocesser. Forskare inom området menar att ett holistiskt förhållningssätt behövs i undervisningen för att alla delprocesser i modelleringsprocessen ska kunna utvecklas. LÄS MER