Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Fotboll - krav på förändring. Värför går det inte att tillämpa en traditionell företagsanalys på fotbollsklubbar?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med rapporten är att försöka genomföra en traditionell företagsanalys på ett antal utvalda fotbollsklubbar från både England och Sverige. Vidare har det också undersökts vilka begränsningar och regler som UEFAs regelverk Financial Fair Play innehåller och vilka utmaningar implementeringen av detta regelverk kan innebära för klubbarna. LÄS MER
22. Budgetering i svenska fotbollsklubbar : En studie i ekonomistyrning
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER
23. Rättvisande bilden med humankapital : En fallstudie av fotbollsklubbar och tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
24. Vi är tråkiga Kalmar : Fotbollssupportar som värdeskapare i medieekonomin
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Denna uppsats studerar fotbollssupportrarna i deras roll som konsumenter men framförallt som producenter – som värdeskapare. Syftet är att kartlägga och analysera deras kommunikativa praktiker för att på så sätt ta reda på i vilken omfattning de producerar värde för sina fotbollsklubbar. LÄS MER
25. Att aktivera eller kostnadsföra externa spelarförvärv i allsvenska klubbar? : en beskrivning av två olika redovisningsmetoder
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Syfte: Vi har som syfte med det här examensarbetet att belysa de skillnader som uppstår när de allsvenska fotbollsklubbar kan välja mellan två metoder för att redovisa externt förvärvade spelare. Med tanke på att spelaromsättningen har en stor betydelse för klubbarnas resultat så är det av intresse att se effekten av dessa redovisningsmetoder. LÄS MER