Sökning: "fotbollsorganisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet fotbollsorganisationer.
1. Datadrivet beslutsfattande och kompetensutveckling: En intervjustudie om databaserad beslutsfattning och kompetensutveckling i fotbollsorganisationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study explores the shift in football recruitment from traditional scouting to data-driven methods, focusing on Sweden. It investigates how football organizations can enhance competency for effective data-driven recruitment. LÄS MER
2. BIG DATA-ANALYS INOM FOTBOLLSORGANISATIONER En studie om big data-analys och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Big data är ett relativt nytt begrepp men fenomenet har funnits länge. Det går att beskriva utifrån fem V:n; volume, veracity, variety, velocity och value. Analysen av Big Data har kommit att visa sig värdefull för organisationer i arbetet med beslutsfattande, generering av mätbara ekonomiska fördelar och förbättra verksamheten. LÄS MER
3. Business Intelligence inom sport : Hur används business intelligence/performanceanalysis inom fotboll och hur tillämpas det inom elitfotbollen i Göteborgsregionen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Performance analysis är ett väldigt diskuterat ämne, den kan användas i samband med alla sporter och användningen utav det har blivit mycket populär den senaste tiden.Fotbollsorganisationer runt om i världen använder sig av det i samband med träningar och matcher för att utveckla sina spelare men även laget i helhet. LÄS MER
4. Från identitet till varumärkesstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesarbetet i Allsvenskan och Superettan
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Studies has shown that sports organizations have become increasingly commercialized and professionalized, which have led them to work in a manner like a company and a profitable business. Allsvenskan and Superettan in Swedish elite football for men is no exception. LÄS MER
5. ”Vilka är vi?” : Den interna kommunikationens betydelse för identitetsskapande i fotbollsorganisationer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The goal with this study is twofold. On one hand it is an examination of strategic communication development and distribution in the Swedish elite soccer league; how the internal communication has developed and increased the organizational identity within organizations. LÄS MER