Sökning: "fotomodell"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet fotomodell.

  1. 1. The Spirit of Travel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Anna Oscarsson; [2017]
    Nyckelord :celebrity endorsement; ambassadörsskap; celebriteter; förkroppsligande; identifikation; marknadsföring.;

    Sammanfattning : I denna uppsats har två filmer ur kampanjserien The Spirit of Travel från lyxmodevarumärket Louis Vuitton analyserats med syftet att undersöka om det är någon skillnad i att marknadsföra sig med eller utan celebrity endorsement. De frågeställningar jag ämnat besvara är vilka kärnvärden och attribut som kommer tilltals, hur förkroppsligandet skiljer sig åt i de två filmerna samt vilken betydelse en celebritet kan ha för ett varumärke. LÄS MER

  2. 2. Vad driver människor att arbeta mot låg lön? : En studie om motivation utförd i relation till modellbranschen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Eke; Adam Gaasvik; [2013]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; Motivation; Yttre motivation; Modellindustri; Fotomodell;

    Sammanfattning : Studien genomfördes i syfte att undersöka vad som driver en människa att arbeta mot en låg eller ingen monetär belöning. Det teoretiska ramverket Self- Determination Theory möjliggör kategorisering av en individs motivation i såväl inre som yttre motivation och även att mäta graden av motivation. LÄS MER

  3. 3. Drop Dead Gorgeous: en analytisk studie av bilder i svenska modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Pernilla Håkansson; Zandra Steffert; [2009]
    Nyckelord :Modeblogg; kroppsideal; bildanalys; fotomodell; dagens outfit; media; Gender studies; Genusvetenskap; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Social Sciences;

    Sammanfattning : En studie av vilka kroppsideal som råder i svenska modebloggar.... LÄS MER

  4. 4. Icke-professionella modeller i modereklam - En fallstudie av MQ:s reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Dahl; Anna Germundsson; Tomas Sträng; [2003]
    Nyckelord :modereklam; fotomodell; kommunikation; varumärke; social jämförelse; tillskrivning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar vilka för- respektive nackdelar icke-professionella modeller kan medföra i modereklam. För att belysa detta fenomen har vi, genom en kvalitativ undersökning bestående av informantintervjuer och fokusgruppsdiskussioner, studerat MQ:s senaste reklamkampanj och deras val av modell. LÄS MER