Sökning: "foundation of tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden foundation of tourism.
1. FÖRVALTNING AV KULTURHISTORISK MILJÖ UNDER TRE PERIODER En fallstudie av Tjolöholms Slott
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This study focuses on Tjolöholm Castle, which was built at the turn of the 20th century in Sweden, a time marked by innovation and significant changes in social interaction. The purpose of the study is to examine the management of the property during three different periods of significant change, in order to understand how its function and value are prioritized. LÄS MER
2. "Taking by Giving" - The Contradiction of Volunteer Tourism: A critical analysis of the possible impacts of volunteer tourism in the Global South
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : During recent decades there has been a rapid growth of volunteer tourism whose nature and impact are increasingly questioned in both literature and media. This study aims to critically compare the intended positive impacts with the potential negative consequences of volunteer tourism. LÄS MER
3. Tourism in Protected Areas : A Study of National Parks as Arenas for Sustainable Nature-Based Tourism
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Nature-based tourism (NBT) can be explained as a form of tourism that takes place in some kind of natural area outside one's home. NBT has been one of the fastest-growing forms of tourism worldwide and is believed to continue to grow in the future as well. LÄS MER
4. Administrativa gränsers effekt på destinationsutveckling : En fallstudie om Mariazellerland och Obertauern
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : Tourism is not only one of the world's fastest growing industries but also verycompetitive. To be able to run a competitive and attractive tourist destination, itis extremely important that the cooperation between all actors works. LÄS MER
5. Platsers och destinationers identitetsparadox : En fallstudie om Värmland, platsidentitet och plats- och destinationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats blev utifrån detta att studera vad värmlänningar anser är deras egna platsidentitet, och om det är denna platsidentitet som lyfts i platsmarknadsföringen. Detta syfte lade en grund för några frågeställningar som ämnades att besvaras genom vår process. LÄS MER