Sökning: "fourth wave feminism"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden fourth wave feminism.
1. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER
2. Feminism and Witchcraft on Reddit : a Mixed Methods Analysis of r/WitchesVsPatriarchy
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The present study examines r/WitchesVsPatriarchy, a subreddit hosted on the popular social media platform Reddit, which centres around the themes of women and witchcraft. This thesis employs a mixed methods approach to investigate various aspects of the subreddit. A critical discourse analysis is conducted in conjunction with a netnographic study. LÄS MER
3. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER
4. Fourth Wave Feminism Through Lana Del Rey
Magister-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
5. It Shaves You Closer, So That You Can Get Closer To The Beauty Standard : En multimodal kritisk diskursanalys av Gillette Venus reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Följande studie syftar till att kvalitativt undersöka reklamfilmer av varumärket Gillette Venus, genom en multimodal kritisk diskursanalys. Det valda materialet analyseras på två nivåer: denotation och konnotation. LÄS MER