Sökning: "frågeenkät"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet frågeenkät.
1. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER
2. SEKUNDÄR TRAUMATISERING HOS NYEXAMINERADE SOCIONOMER : EN UNDERSÖKNING OM UPPLEVELSER, STRATEGIER OCH RISKER
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Att jobba med socialt arbete idag innebär att man i sitt dagliga arbete möter personer på individ-, grupp- och samhällsnivå som befinner sig i någon form av kris. Något som beroende på situationen kan leda till uppkomsten av negativa effekter, exempelvis sekundär traumatisering. LÄS MER
3. Upptäckt av POUR inom den Dagkirurgiska Verksamheten
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det framkommer inte några implikationer i tidigare forskning, på att en blåsvolymmätning med ultraljud, så kallad BladderScan©, borde genomföras postoperativt på patienter utan riskfaktorer i sökandet efter postoperativ urinretention (POUR). Dessa patienter borde av den anledningen kunna genomgå hela det peri-operativa vårdförloppet utan en blåsvolymsmätning inom en timme postoperativt. LÄS MER
4. How the use of gamification in migraine tracking effects the perceived feeling of motivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : The problem with logging migraines is that patients often forget, or simply choose not to log their migraines. To solve this problem, we investigate in this thesis whether gamification can make a difference in their motivation. To investigate whether gamification makes a difference, an AB test was performed. LÄS MER
5. Green Is the New Black : En kvantitativ enkätundersökning avsambanden mellan konsumenters hållbarhetstänk och deras attityd till hållbar marknadskommunikation.
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Följande studie ämnar undersöka generella samband mellan konsumenters hållbarhetstänk och deras attityd till hållbar marknadskommunikation. Studiens syfte är att undersöka konsumenters attityd till hållbar marknadskommunikation och huruvida konsumenter själva efterlever de krav vid konsumtion som de ställer på företagen inom hållbarhet. LÄS MER