Sökning: "frågeställning internkommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden frågeställning internkommunikation.

  1. 1. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Sandberg; Amelia Andersson; Emma Fransson; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; employee engagement; AVID framework; Internkommunikation; medarbetarengagemang; AVID-ramverket;

    Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER

  2. 2. En personaltidnings intryck : En fallstudie om hur personalen i Landstinget i Värmland framställs i personaltidningen Intryck

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefine Käller; Malin Åhs; [2014]
    Nyckelord :staff magazine; county council in Värmland; communication; organizational culture; personaltidning; Landstinget i Värmland; kommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker Landstinget i Värmlands personaltidning Intryck och dess betydelse för organisationskulturen. Huvudsyftet med studien är att titta närmare på hur de fem olika yrkesgrupperna läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster och dietister framställs i tidningen. LÄS MER

  3. 3. ”ETT BUDSKAP, TUSEN ANSTÄLLDA” : EN RECEPTIONSANALYS OM HUR ANSTÄLLDA UPPFATTAR INTERNKOMMUNIKATION

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Emilie Karlson; Emma Ohlsson; [2012]
    Nyckelord :Receptionsanalys; kritisk teori; socialkonstruktionism; internkommunikation; företagskultur; ambition; medieinnehåll; bankvärlden; asymmetriska maktförhållanden; tolkningar; mottagare; elitism.;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att med en kvalitativ receptionsanalys svara på frågan hur de anställda på Banken X tolkar en intern reklamfilm på ett dominant, förhandlande eller oppositionellt vis. Ytterligare en frågeställning om huruvida de anställdas uppfattning av begreppet ambition, som är centralt i den interna kampanjen, korresponderar med det som Banken X vill att den ska förmedla. LÄS MER

  4. 4. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  5. 5. Internkommunikation vid förändringsarbete : en studie av internkommunikationen vid omlokaliseringen av Konsumentverket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Anna Granander; Cecilia Kallhagen; [2006]
    Nyckelord :The Swedish Consumer Agency; change management; internal communication; relocation; Konsumentverket; förändringsarbete; internkommunkation; omlokalisering;

    Sammanfattning : The main purpose of this essay is to through theories about internal communication, channels to communicate through and change management study how these can be related to the processes at the Swedish Consumer Agency due to its future relocation. The main question within this essay is therefore: - How has the internal communication and the change management at the Swedish Consumer Agency developed in comparison with the prescribed theories? This essay is divided into three different parts (ideal, reality, ideal/reality) which can be derived to the essays theory, result and analysis chapters. LÄS MER