Sökning: "frågeställning internkommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden frågeställning internkommunikation.
1. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER
2. En personaltidnings intryck : En fallstudie om hur personalen i Landstinget i Värmland framställs i personaltidningen Intryck
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker Landstinget i Värmlands personaltidning Intryck och dess betydelse för organisationskulturen. Huvudsyftet med studien är att titta närmare på hur de fem olika yrkesgrupperna läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster och dietister framställs i tidningen. LÄS MER
3. ”ETT BUDSKAP, TUSEN ANSTÄLLDA” : EN RECEPTIONSANALYS OM HUR ANSTÄLLDA UPPFATTAR INTERNKOMMUNIKATION
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att med en kvalitativ receptionsanalys svara på frågan hur de anställda på Banken X tolkar en intern reklamfilm på ett dominant, förhandlande eller oppositionellt vis. Ytterligare en frågeställning om huruvida de anställdas uppfattning av begreppet ambition, som är centralt i den interna kampanjen, korresponderar med det som Banken X vill att den ska förmedla. LÄS MER
4. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER
5. Internkommunikation vid förändringsarbete : en studie av internkommunikationen vid omlokaliseringen av Konsumentverket
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : The main purpose of this essay is to through theories about internal communication, channels to communicate through and change management study how these can be related to the processes at the Swedish Consumer Agency due to its future relocation. The main question within this essay is therefore: - How has the internal communication and the change management at the Swedish Consumer Agency developed in comparison with the prescribed theories? This essay is divided into three different parts (ideal, reality, ideal/reality) which can be derived to the essays theory, result and analysis chapters. LÄS MER