Sökning: "frågeställning marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 158 uppsatser innehållade orden frågeställning marknadsföring.

  1. 21. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Haglund Wigh; Hanna Opara Granlund; [2021]
    Nyckelord :Estrid; Razor; Norm; Body hair; Text analysis; Estrid; Rakhyvel; Normer; Kroppsbehåring; Textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER

  2. 22. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Linnéa Sundsvik; Sozan Kader; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin  Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier  Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik  Handledare: Anna Sörensson  Examinator: Navid Ghannad  Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021  Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har  påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella  framtida samhällskriser. LÄS MER

  3. 23. Kan innehålla spår av marknadsföring : En kvantitativ studie om hur egenskaper i det digitala innehållet påverkar konsumentens engagemang gentemot ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Andrea Hedmark; Elin Jonsson; Sandra Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Inbound marketing; Content marketing; Commitment; Relationship marketing; Trust; Inbound marketing; Content marketing; Engagemang; Relationsmarknadsföring; Förtroende;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilka egenskaper i digitalt innehåll engagerar konsumenter i varumärkesrelationer online? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenter upplever innehåll på digitala plattformar och analysera hur egenskaper i innehållet påverkar deras engagemang gentemot varumärkesrelationer. Egenskaperna som analyseras är personaliserat, underhållande och informativt innehåll. LÄS MER

  4. 24. Varför internationell marknadsföring : En studie om internationella marknadsföringsstudenters motivationer bakom deras programval 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Dominic Mills; Maximilian D´Alessandro; [2020]
    Nyckelord :Motivation; students; consumer behaviour; hedonism; utilitarism; intrinsic motivation; extrinsic motivation;

    Sammanfattning : Abstract   Date:                           2020/06/02   Level:                          Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr   Institution:                  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors:                      D’alessandro Maximillian            &       Mills Dominic                            (1995/02/11)                                                    (1998/09/26)   Title:                            Why international marketing? - A study on the underlying motivational factors behind international marketing students choice of higher education   Tutor:                          Andreas Pajuvirta   Keywords:                   Motivation, students, consumer behaviour, hedonism, utilitarism, intrinsic motivation, extrinsic motivation   Research question:      Which motivational factors affect students when choosing the international marketing programmes in Sweden?   Purpose:                     The aim of this study is to contribute to a greater understanding of the existing, limited research regarding the motivational factors behind international marketing students choice of course. Furthermore, the study aims to create a holistic view of what motivational factors affect international marketing students when choosing their course. LÄS MER

  5. 25. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :John Wiklund; Kasper Lindqvist; Wingqvist Anton; [2020]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Greenwashing; Miljömärkningar; Influencer; Word of mouth; Emotionell och Rationell kommunikation; Miljöengagemang.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER