Sökning: "frågeställning marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 158 uppsatser innehållade orden frågeställning marknadsföring.
21. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER
22. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021 Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella framtida samhällskriser. LÄS MER
23. Kan innehålla spår av marknadsföring : En kvantitativ studie om hur egenskaper i det digitala innehållet påverkar konsumentens engagemang gentemot ett varumärke
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilka egenskaper i digitalt innehåll engagerar konsumenter i varumärkesrelationer online? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenter upplever innehåll på digitala plattformar och analysera hur egenskaper i innehållet påverkar deras engagemang gentemot varumärkesrelationer. Egenskaperna som analyseras är personaliserat, underhållande och informativt innehåll. LÄS MER
24. Varför internationell marknadsföring : En studie om internationella marknadsföringsstudenters motivationer bakom deras programval
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : Abstract Date: 2020/06/02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: D’alessandro Maximillian & Mills Dominic (1995/02/11) (1998/09/26) Title: Why international marketing? - A study on the underlying motivational factors behind international marketing students choice of higher education Tutor: Andreas Pajuvirta Keywords: Motivation, students, consumer behaviour, hedonism, utilitarism, intrinsic motivation, extrinsic motivation Research question: Which motivational factors affect students when choosing the international marketing programmes in Sweden? Purpose: The aim of this study is to contribute to a greater understanding of the existing, limited research regarding the motivational factors behind international marketing students choice of course. Furthermore, the study aims to create a holistic view of what motivational factors affect international marketing students when choosing their course. LÄS MER
25. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER