Sökning: "frågeställningar konsumenten"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden frågeställningar konsumenten.

  1. 1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  2. 2. Konsumentens köpbeslut inom second-hand mode : En kvalitativ studie om motiv och upplevda risker vid second-hand konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nina Johansson; Nike Thanner; [2023]
    Nyckelord :Second-hand fashion; Sustainability; Consumption; Purchasing decisions; Means-end Chain Theory; Perceived risk; Responsibility; Focus group interview; Second-hand mode; Hållbarhet; Konsumtion; Köpbeslut; Teorin om Medel-Mål Kedjan; Upplevd risk; Ansvar; Fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut inom second-hand mode. Med tanke på hållbarhet och dess aktualitet så är det ett ämne som är intressant att forska vidare på. LÄS MER

  3. 3. Skyddet för konsumenter vid köp av nyproducerad bostadsrätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stephanie Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Associationsrätt; Avtalsrätt; Boenderätt; Civilrätt; Nyproducerad bostadsrätt; Förhandsavtal; Upplåtelse; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av utvecklingen på bostadsmarknaden under senare år har det blivit uppenbart att konsumentskyddet vid köp av nyproducerade bostadsrätter är otillräckligt. Lagstiftningen erbjuder inte ett rättsligt skydd i samma utsträckning som på andra konsumentmarknader. LÄS MER

  4. 4. Den nya dagligvaruhandeln : En kvalitativ intervjustudie om informationsutbytet mellan handlare och konsument

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Marcus Boije; Jakob Palm; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery trade; consumers; service-dominant logic SDL ; Dagligvaruhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har skapat en unik möjlighet för den traditionella handelns verksamheter att övergå till en digital plattform eller e-handel. E-handeln har sett en stor ökning de senaste åren och anses vara ett seriöst alternativ till den traditionella handel då det ger konsumenter en möjlighet att anpassa tjänsten efter sina egna krav och behov. LÄS MER

  5. 5. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Hasp; Manfred Högberg; [2022]
    Nyckelord :video commercial; humor; advertising; purchase intention and comedy marketing; low involvement product.; Videoreklam; humor; marknadsföring; köpintention; humor i marknadsföring; lågengagemangsprodukt;

    Sammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback  Datum: 2022 – Juni  Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam.  Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER