Sökning: "frågor till kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 399 uppsatser innehållade orden frågor till kunder.

  1. 1. Vocal Requirements on the Swedish Labour Market : A cross-sectional descriptive survey study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Urté Murauskaité; [2024]
    Nyckelord :vocal requirements; vocal demands; vocally demanding occupations; speaking time; work tasks; Standard for Swedish occupational classification; röstkrav; röstkrävande yrken; talartid; arbetsuppgifter; Standard för svensk yrkesklassificering;

    Sammanfattning : Det uppskattas att ungefär en tredjedel av arbetsmarknaden består av röstkrävande yrken, det vill säga yrken där rösten är ett viktigt och nödvändigt redskap för att utföra sitt arbete. Tidigare forskning har identifierat lärare, sångare och präster som yrken med röstkrävande arbetsuppgifter. LÄS MER

  2. 2. Säkerhetsgranskning av DMZ-kraven för CGI:s Digital Portal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Evgenii Nikitin; Cornelis Fernström; [2024]
    Nyckelord :CGI; DMZ; Demilitariserad zon; Nätverkssäkerhet; Nätverkskommunikation; Datakommunikation; IPv4 IPv6; SSO;

    Sammanfattning : Internet är idag en enorm samling av information och möjligheter, där webbservrar bland annat finns placerade för att tillgängliggöra olika webbtjänster. Inom detta arbete har vi i samband med det internationella IT-företaget CGI utfört en analys på säkerhetsaspekter kring webbtjänsten Digital Portal (en självbetjäningsportal) som CGI byggde för att erbjuda tjänster till sina kunder. LÄS MER

  3. 3. Oberoendeproblematiken när revision kombineras med rådgivning i små bolag: En kvalitativ studie om revisorers resonemang kring rådgivnings påverkan på oberoende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Andersson; Marielle Lundvall; [2023-08-18]
    Nyckelord :Revision; revisor; oberoende; revisionsnära rådgivning; fristående rådgivning; principal-agentteorin; analysmodellen; byråjäv;

    Sammanfattning : Oberoende är en avgörande del i revisionsyrket som revisorer måste upprätthålla. Rådgivning inom branschen har ökat de senaste decennierna och därmed även problematiken kring oberoende, inte minst inom små bolag som är den typ av företag som främst är i behov av extern rådgivning. LÄS MER

  4. 4. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. Att vara och verka på en plats : en studie om små livsmedelsföretagare i Falköpings kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Kristina Isaksson; [2023]
    Nyckelord :företagande; livsmedelsföretag; nätverk; plats; platsidentitet;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks små livsmedelsföretagare på landsbygden och deras relation till plats och nätverk. Studien utgörs av fyra kvalitativa intervjuer med små livsmedelsföretagare i Falköpings kommun. LÄS MER