Sökning: "frågor varumärke undersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.

  1. 11. Adobe -En företagsanalys

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :My Folkeson; Vandad Moghadasi; [2013-04-15]
    Nyckelord :Adobe; Photoshop; årsredovisning; företag; intäkter; värde; ;

    Sammanfattning : De internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss. Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå dit är förmodligen vad som skiljer dem från andra mindre framgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ett värde inom företaget både genom produkter eller tjänster som de erbjuder. LÄS MER

  2. 12. Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Rangin; Carolina Lauren; David Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Resonance Modellen; Försäljningskanaler; E-handel; Mode Brand Equity; Brand Resonance Model; Sales channels; E-Commerce; Fashion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler Seminariedatum 2013-06-05 Ämne/Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Carolina Laurén, David Nilsson & Maria Rangin Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Brand Resonance Modellen, Försäljningskanaler, E-handel, Mode Syfte Syftet med vår studie är att undersöka hur varumärkeskapitalets olika dimensioner påverkas av modeföretags val av försäljningskanaler för att ge ett bidrag till varumärkeskapitalsforskningen. Metod Forskningsstrategin för uppsatsen är en kvantitativ metod och en deduktiv process med formulering av hypoteser. LÄS MER

  3. 13. Betydelsen av ett företags CSR-arbetemed avseende på motivation hos deras anställda : Undersökning av motivation hos anställda tjänstemän på industriföretaget Atlas Copco i Stockholm till följd av deras CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Joakim Helgodt; Christoffer Orrgren; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag är CSR (Corporate Social Responsibility) ett ämne som har blivit mycket populärt och viktigt bland företag att arbeta med. Orsakerna till detta är många, bland annat för att stärka sitt varumärke och bli mer konkurrenskraftig samt att kunna kopplas ihop med ansvarsfullt företagande. LÄS MER

  4. 14. Facebook – en kvalitativ studie i artisters identitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Bergman Linnéa; [2012]
    Nyckelord :Facebook; Facebookanvändare; identitet; statusuppdateringar; varumärke; image; profil; kärnvärde; page; sida; gilla; likes; like:a; NewsFeed;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att få en insikt i hur privata Facebookanvändare uppfattar artisters identitet på Facebook. Intresset väcktes då jag för en tid sedan lade märke till det ökade användandet av Facebook bland såväl företag som kommersiella personer. LÄS MER

  5. 15. Kostar det så smakar det? : Ett experiment för att se om varumärkeskonsumenter upplever högre produktkvalitet vid ett högre pris.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Aldin; Rasmus Ornstein-Fredlund; [2011]
    Nyckelord :prispremium; upplevd produktkvalitet; varumärkeskonsumtion;

    Sammanfattning : Vi har sett trender i samhället som tyder på att vår konsumtion har flyttats mot mer immateriella produktegenskaper. Med en hög levnadsstandard konsumerar vi mycket och vi lägger mycket pengar på varumärken. LÄS MER