Sökning: "frågor varumärke undersökning"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.
11. Adobe -En företagsanalys
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss. Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå dit är förmodligen vad som skiljer dem från andra mindre framgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ett värde inom företaget både genom produkter eller tjänster som de erbjuder. LÄS MER
12. Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler Seminariedatum 2013-06-05 Ämne/Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Carolina Laurén, David Nilsson & Maria Rangin Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Brand Resonance Modellen, Försäljningskanaler, E-handel, Mode Syfte Syftet med vår studie är att undersöka hur varumärkeskapitalets olika dimensioner påverkas av modeföretags val av försäljningskanaler för att ge ett bidrag till varumärkeskapitalsforskningen. Metod Forskningsstrategin för uppsatsen är en kvantitativ metod och en deduktiv process med formulering av hypoteser. LÄS MER
13. Betydelsen av ett företags CSR-arbetemed avseende på motivation hos deras anställda : Undersökning av motivation hos anställda tjänstemän på industriföretaget Atlas Copco i Stockholm till följd av deras CSR-arbete
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Idag är CSR (Corporate Social Responsibility) ett ämne som har blivit mycket populärt och viktigt bland företag att arbeta med. Orsakerna till detta är många, bland annat för att stärka sitt varumärke och bli mer konkurrenskraftig samt att kunna kopplas ihop med ansvarsfullt företagande. LÄS MER
14. Facebook – en kvalitativ studie i artisters identitet
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med detta arbete var att få en insikt i hur privata Facebookanvändare uppfattar artisters identitet på Facebook. Intresset väcktes då jag för en tid sedan lade märke till det ökade användandet av Facebook bland såväl företag som kommersiella personer. LÄS MER
15. Kostar det så smakar det? : Ett experiment för att se om varumärkeskonsumenter upplever högre produktkvalitet vid ett högre pris.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har sett trender i samhället som tyder på att vår konsumtion har flyttats mot mer immateriella produktegenskaper. Med en hög levnadsstandard konsumerar vi mycket och vi lägger mycket pengar på varumärken. LÄS MER