Sökning: "frågor varumärke undersökning"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.
16. Kundnöjdhet och Kundsupport: Från varumärke till nöjda kunder hos Handelsbanken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera en kundsupport för en företrädande bank. Att sedan gå djupare in i organisationens ledning och management för att studera hur deras identitet och image förs samman för att i slutändan skapa nöjda kunder. LÄS MER
17. Låt den andra parten bli hörd : En studie av hur kunder uppfattar relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Relationsmarknadsföring är egentligen inget nytt fenomen men ett relativt nytt begrepp då det användes första gången 1983 av Leonard Berry. Idag är begreppet välkänt och accepterat av forskare och teoretiker och har även fått fäste i litteraturens värld. I litteraturen (Bl.a. LÄS MER
18. Kommunicera mera?! : NyhlénsHugosons - charkuteriföretaget bakom en välporträtteradidentititet eller en otydlig image?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning NyhlénsHugosons är ett norrländskt charkuteriföretag med säte i Luleå. Det bildades under 2005 och ägs till lika delar av VD Mikael Hugoson och Scan AB. De är aktörer på den norrländska marknaden och kundområdet sträcker sig från nordligaste Lappland till söder om Gävle. LÄS MER
19. Elvine : är det glittriga polotröjor? - En studie om varumärkeskommunikation i butik
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag finns det väldigt många aktörer inom modeindustrin som alla kämpar om en plats påmarknaden. Varumärket har därför blivit ett allt viktigare konkurrensmedel och ett sätt attutmärka sig och skapa mervärde för konsumenten. LÄS MER
20. E-handel 2006 En undersökning i hur man skapar tillit inom e-handel
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I informationssamhället är elektroniska affärer en självklarhet. Med Internet spreds möjligheterna även till konsumenter och småföretag. E-handel är köpandet och säljandet utav information, produkter och tjänster via datornätverk. LÄS MER