Sökning: "frågor varumärke undersökning"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.

  1. 16. Kundnöjdhet och Kundsupport: Från varumärke till nöjda kunder hos Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Ejheden; Marcus Larsson; [2011]
    Nyckelord :Företagsledning; management; Management of enterprises; varumärke; kvalitet; kundnöjdhet; tjänst; kundsupport; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera en kundsupport för en företrädande bank. Att sedan gå djupare in i organisationens ledning och management för att studera hur deras identitet och image förs samman för att i slutändan skapa nöjda kunder. LÄS MER

  2. 17. Låt den andra parten bli hörd : En studie av hur kunder uppfattar relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Evelina Andersson; Madelene Danielsen Gustavsson; [2010]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; kunddialog; kundperspektiv;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring är egentligen inget nytt fenomen men ett relativt nytt begrepp då det användes första gången 1983 av Leonard Berry. Idag är begreppet välkänt och accepterat av forskare och teoretiker och har även fått fäste i litteraturens värld. I litteraturen (Bl.a. LÄS MER

  3. 18. Kommunicera mera?! : NyhlénsHugosons - charkuteriföretaget bakom en välporträtteradidentititet eller en otydlig image?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Erik Blau; Marie Stomberg; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; image; identitet; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning NyhlénsHugosons är ett norrländskt charkuteriföretag med säte i Luleå. Det bildades under 2005 och ägs till lika delar av VD Mikael Hugoson och Scan AB. De är aktörer på den norrländska marknaden och kundområdet sträcker sig från nordligaste Lappland till söder om Gävle. LÄS MER

  4. 19. Elvine : är det glittriga polotröjor? - En studie om varumärkeskommunikation i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Li Malmberg; Ami Mörén; Kristina Wilhelmsson; [2008]
    Nyckelord :varumärke; varumärkeskommunikation; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Idag finns det väldigt många aktörer inom modeindustrin som alla kämpar om en plats påmarknaden. Varumärket har därför blivit ett allt viktigare konkurrensmedel och ett sätt attutmärka sig och skapa mervärde för konsumenten. LÄS MER

  5. 20. E-handel 2006 En undersökning i hur man skapar tillit inom e-handel

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Deniz Vural; [2007-04-26]
    Nyckelord :e-handel; tillit; B2C; Internet;

    Sammanfattning : I informationssamhället är elektroniska affärer en självklarhet. Med Internet spreds möjligheterna även till konsumenter och småföretag. E-handel är köpandet och säljandet utav information, produkter och tjänster via datornätverk. LÄS MER