Sökning: "från känd till okänd"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden från känd till okänd.
1. Autonomous Navigation in Partially-Known Environment using Nano Drones with AI-based Obstacle Avoidance : A Vision-based Reactive Planning Approach for Autonomous Navigation of Nano Drones
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The adoption of small-size Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) in the commercial and professional sectors is rapidly growing. The miniaturisation of sensors and processors, the advancements in connected edge intelligence and the exponential interest in Artificial Intelligence (AI) are boosting the affirmation of autonomous nano-size drones in the Internet of Things (IoT) ecosystem. LÄS MER
2. Decompiling Go : Using metadata to improve decompilation readability
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Malware written in Go is on the rise, and yet, tools for investigating Go programs, such as decompilers, are limited. A decompiler takes a compiled binary and tries to recover its source code. Go is a high-level language that requires runtime metadata to implement many of its features, such as garbage collection and polymorphism. LÄS MER
3. Inversa problem för resistornätverk
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : I alla elektriska apparater finns det elektriska kretsar som behövs för att kunna utnyttja strömmens energi, som i sin tur gör att apparaten kan fungera. Antag att den elektriska kretsen, enbart består av resistorer, har en känd struktur men att resistorernas resistanser är okänd. LÄS MER
4. Eurokodens dimensioneringsmetoder för robusta bärverk under exceptionella förhållanden
Master-uppsats, KTH/BetongbyggnadSammanfattning : Denna rapport inleds med övergripande genomgång av dagens gällande regelverk, Eurokod, medförklaring av olika begrepp som är relaterade till ämnet robusthet. Det görs en genomgång av huren byggnadskonstruktör bör beakta robustheten med förslag vid olika dimensioneringssituationerenligt norm. LÄS MER
5. Impact of Vehicle Dynamics Modelling on Feature Based SLAM for Autonomous Racing.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In autonomous racing there is a need to accurately localize the vehicle while simultaneously creating a map of the track. This information can be delivered to planning and control layers in order to achieve fully autonomous racing. The kinematic model is a commonly used motion model in feature-based SLAM. LÄS MER