Sökning: "fragmenterad kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden fragmenterad kommunikation.

  1. 11. Vem kan man lita på? : förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Malin Hagman; [2019]
    Nyckelord :köttkonsumtion; medial debatt; sociala medier; risk; legitimitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen "Vem kan man lita på? Förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion" är författad av Malin Hagman vid Institutionen för Kommunikation och Medier vid Lunds universitet. Denna uppsats undersöker den mediala debatten om köttkonsumtion som uppstod i samband med att livsmedelskedjan Coop lanserade sin kampanj "#nyavardagsmaten" med tillhörande reklamfilm "Kära köttbit". LÄS MER

  2. 12. Mobility, habitat selection and population connectivity of Lycaena helle in central Sweden : implications for conservation

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Ecology

    Författare :Hanna Modin; [2018]
    Nyckelord :Lycaena helle; violet copper; Lepidoptera; Lycaenidae; mobility; dispersal; resource selection function; habitat selection; connectivity; metapopulation; stepping stone;

    Sammanfattning : Lycaena helle is an endangered butterfly that is mainly threatened by habitat degradation and fragmentation. For all species with a fragmented distribution, knowledge about mobility, habitat requirements and connectivity is key to developing successful conservation strategies. LÄS MER

  3. 13. Big Data in Performance Measurement: : Towards a Framework for Performance Measurement in a Digital and Dynamic Business Climate

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :KARIN KNOBEL; LOVISA LÆSTADIUS; [2018]
    Nyckelord :Performance Measurement; Metrics; User Behaviour; User Data; Big Data; User Experience; Streaming; Audio Streaming; Online Content Provider; Commuter; Prestationsmätning; Mätetal; Användarbeteenden; Användardata; Big Data; Användarupplevelse; Strömmad media; Ljud-strömning; Online-tjänsteföretag; Pendlare;

    Sammanfattning : In today’s business climate permeated by Big Data, an opportunity to drive performance lies in analysing consumer behaviour from user data. In particular for online content providers, user data is available in abundance and logged continuously. LÄS MER

  4. 14. ”Palla spela en roll varje dag” - En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärke ur ett socialpsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hulth; Frida Nilsson; [2017]
    Nyckelord :personal branding; brand communication; fragmented identity; role ex-pectation; self presentation; impression management; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Why bother playing a role everyday” A qualitative study about bloggers’ personal brand from a social psychological perspective. Due to the growth of social media and the digitalization of society, personal branding has become an unavoidable action the last decade. LÄS MER

  5. 15. Designprinciper för att stödja nyanlända genom hybrida digitala kamratstöd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jonas Cheung; Helena Persdotter; [2017]
    Nyckelord :digital kamratstöd; sociala medier; nyanlända; hybrid digitala kamratstöd;

    Sammanfattning : Sociala medier med sina över två miljarder användare världen över har möjliggjort en väg för hälsorelaterade insatser. Trots att undersökningar om dess användning för hälsorelaterade ändamål är begränsad finns det fördelar. LÄS MER