Sökning: "fragmenterad kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden fragmenterad kommunikation.
11. Vem kan man lita på? : förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen "Vem kan man lita på? Förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion" är författad av Malin Hagman vid Institutionen för Kommunikation och Medier vid Lunds universitet. Denna uppsats undersöker den mediala debatten om köttkonsumtion som uppstod i samband med att livsmedelskedjan Coop lanserade sin kampanj "#nyavardagsmaten" med tillhörande reklamfilm "Kära köttbit". LÄS MER
12. Mobility, habitat selection and population connectivity of Lycaena helle in central Sweden : implications for conservation
Master-uppsats, SLU/Dept. of EcologySammanfattning : Lycaena helle is an endangered butterfly that is mainly threatened by habitat degradation and fragmentation. For all species with a fragmented distribution, knowledge about mobility, habitat requirements and connectivity is key to developing successful conservation strategies. LÄS MER
13. Big Data in Performance Measurement: : Towards a Framework for Performance Measurement in a Digital and Dynamic Business Climate
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today’s business climate permeated by Big Data, an opportunity to drive performance lies in analysing consumer behaviour from user data. In particular for online content providers, user data is available in abundance and logged continuously. LÄS MER
14. ”Palla spela en roll varje dag” - En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärke ur ett socialpsykologiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : “Why bother playing a role everyday” A qualitative study about bloggers’ personal brand from a social psychological perspective. Due to the growth of social media and the digitalization of society, personal branding has become an unavoidable action the last decade. LÄS MER
15. Designprinciper för att stödja nyanlända genom hybrida digitala kamratstöd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Sociala medier med sina över två miljarder användare världen över har möjliggjort en väg för hälsorelaterade insatser. Trots att undersökningar om dess användning för hälsorelaterade ändamål är begränsad finns det fördelar. LÄS MER