Sökning: "framgångsfaktorer för evenemang"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer för evenemang.

  1. 1. Synergieffekter i fastighetsbestånd : Skapandet av mervärde inom fastighetskluster

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Victor Smångs; [2019]
    Nyckelord :Cluster; Destinations; Property developing; Kluster; Destinationer; Fastighetsutveckling;

    Sammanfattning : En vanlig strategi bland dagens fastighetsbolag är att samla sina bestånd i olika kluster. Demenar att det är fördelaktigt att äga många fastigheter på en plats, istället för att ha ettutspritt fastighetsbestånd. Detta fenomen sägs skapa synergieffekter som ger mervärde förbåde hyresgäst och fastighetsägare. LÄS MER

  2. 2. Projektledare på den nya arbetsmarknaden : En kvalitativ studie hur frilansande projektledare i eventbranschen upplever sin yrkesroll i gigekonomi

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emelie Fredriksson; [2019]
    Nyckelord :Evenemang; Gigekonomi; Frilansande projektledare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att skapa förståelse för hur frilansande projektledare i eventbranschen upplever sin yrkesroll i gigekonomi.  För att undersöka studiens syfte så har tre forskningsfrågor tagits fram Varför väljer projektledare att jobba som egenföretagare i eventbranschen? Vilka utmaningar finns i yrkesrollen? Vilka framgångsfaktorer identifierar frilansande projektledare i sin yrkesroll? För att besvara forskningsfrågorna har en kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer använts. LÄS MER

  3. 3. Framgångsfaktorer för köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Eliasson; Anna Haapalehto; [2011]
    Nyckelord :shopping centre; factors of success; köpcentrum; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteende : två platser inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Björkman; Rikard Hägglund; [2011]
    Nyckelord :Köpbeteende; Upplevelse; Upplevelseindustri;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att se hur köpbeteendet gestaltar sig i olika situationer. Vi har avgränsat examensarbetet till att belysa två organisationer inom upplevelseindustrin. Gekås i Ullared och Vasaloppet. Vi anser att köpmönstret hos besökarna vid dessa platser skiljer sig från det vardagliga köpmönstret. LÄS MER