Sökning: "framgångsfaktorer inom försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer inom försäljning.

  1. 1. Kritiska framgångsfaktorer vid implementering av ERP-system i svenska SME:er : En kvalitativ studie med perspektiv från både konsulter och kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Isabelle Enell; [2022]
    Nyckelord :ERP implementation; critical success factors for ERP implementation; ERP implementation in SMEs; Critical success factors for ERP implementation in SMEs;

    Sammanfattning : Implementation av ERP-system är en av de viktigaste och dyraste implementationerna som företag genomgår. Systemen syftar till att stödja verksamhetsprocesser inom produktion, ekonomi och försäljning. LÄS MER

  2. 2. Solenergi i Sub-Sahara : En analys och konceptualisering av affärsmodeller på BoP-marknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sima Sarawaran; Lovisa Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Business Models; Business Model Canvas; Bottom of the Pyramid; Solar Energy; Value Creation and Value Delivery.; Affärsmodeller; Business Model Canvas; Bottom of the Pyramid; Solenergi; Värdeskapande och Värdeerbjudande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mer än två tredjedelar av befolkningen i Sub-Sahara i Afrika lever idag i energifattigdom, vilket har drabbat de fattigaste på BoP-marknaderna värst. Tidigare forskning har visat att företagande inom energibranschen kan stimulera en ekonomisk tillväxt på BoP-marknaden i Sub-Sahara. LÄS MER

  3. 3. Affärsmodeller hos skogsentreprenadföretag i norra Sverige och deras inverkan på lönsamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Ida Larsson; [2019]
    Nyckelord :skogsentreprenör; Business Model Canvas; framgångsfaktorer; PLS; Pearson korrelationsanalys; multivariat analys;

    Sammanfattning : Det har rapporterats om bristande lönsamhet och stora variationer i lönsamhet hos svenska skogliga entreprenörer. Studier pekar på att den strukturella uppbyggnaden av företagen kan ha en inverkan. För att kartlägga och jämföra skillnader i företags affärsmodeller är Business Model Canvas (BMC) ett vanligt verktyg. LÄS MER

  4. 4. Expansion av e-handelsverksamhet i detaljhandeln : En studie om utmaningar och framgångsfaktorer

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Nathalie Steen Lagerstam; [2016]
    Nyckelord :e-commerce; e-tail; e-com; ecom; expansion; growing; retail; Sweden; omni; omnichannel; profitability; success factors; challenges; seamless; customer focus; cost effectiveness; change management; cannibalism; cannibalization; retail channels; e-handel; e-handelsexpansion; utveckling av e-handel; omni; omnikanalhandel; omnichannel; detaljhandel; detaljhandelsmarknaden; detaljhandeln; e-tail; e-com; lönsamhet genom e-handel; framgångsfaktorer; utmaningar; praxis; metoder; lönsamhet; digitalisering; detaljhandelns framtid; Sverige; sömlös köpupplevelse; kundfokus; kostnadseffektivitet; motståndshantering; kannibalisering; integrering; försäljningskanaler; förändringsmotstånd;

    Sammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle har internet fått en central roll, och har förändrat många aspekter i vårt vardagsliv. Ett av de områden som påverkats starkt av denna utveckling, är den svenska detaljhandelns e-handelsmarknad. LÄS MER

  5. 5. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER