Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. En webb för alla : En utvärderingsstudie av tillgänglighetsverktyg
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Personer med funktionsnedsättningar utgör en stor del av användarna av webbinnehåll, vilket har lett till införandet av lagar som kräver tillgänglighetsanpassningar på webbsidor. Trots detta visar tester utförda av WebAim och Funka att tillgängligheten på existerande webbsidor inte uppfyller många av de nödvändiga anpassningarna. LÄS MER
2. Upplevelsen av framgångskriterier inom projekt : En kvalitativ studie med fokus på besöks- och evenemangsnäringen.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att studera hur projekt inom besöks- och evenemangsbranschen avgör huruvida ett projekt varit framgångsrikt eller ej.Efterföljande frågeställning Hur är upplevelsen av framgångskriterier inom projekt i branschen? fördjupar ämnet ytterligare. LÄS MER
3. Byggprojektledarens kompetensbehov
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Frågeställningar: - Vilka ledarskapsegenskaper och kompetenser bör byggprojektledaren utveckla för att leda ett framgångsrikt projekt? - Skiljer sig byggprojektledarens ledarskap och kompetens beroende på projektets storlek? - Vilka ledarskapsegenskaper kan användas för att underlätta och effektivisera utbildningen av nya projektledare? Syfte: Studien syftar att identifiera vilken kompetens och ledarskapsfärdighet en byggprojektledare bör utveckla för att leda ett framgångsrikt projekt. Studien ämnar även att undersöka vilka framgångsfaktorer som kan användas för att underlätta och effektivisera utbildningen av nya projektledare. LÄS MER
4. Formativ bedömning i matematik
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur några lärare arbetar med formativ bedömning i sin matematikundervisning. Frågeställningen som studien besvarar är “Vilka strategier använder grundskollärare när de arbetar med formativ bedömning i en matematikundervisning?”. LÄS MER
5. Synliggör lärare lärandemål och vad uppfattar eleverna : En studie av lärares syn jämfört med elevernas upplevelse
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att, utifrån nyckelstrategi 1 inom till formativ bedömning, undersöka hur lärare klargör, delger och skapar förståelse för lärandemål samt framgångskriterier inom ämnet matematik. Studien undersöker hur elever uppfattar dessa mål och kriterier samt deras uppfattning om hur läraren synliggör dessa. LÄS MER