Sökning: "framgångsrik reklamkampanj"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden framgångsrik reklamkampanj.

  1. 1. Humor + kris = sant? - En kvalitativ studie om att kombinera humor och kris i ett förebyggande kriskommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Lindow; Isabelle Norén; [2020]
    Nyckelord :Humor som strategi; riskkommunikation; kris; sociala normer; MSB; lexikala val; makt; multimodal kritisk diskursanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine how humour can be used as a communication strategy in a crisis communication work with an objective of creating crisis awareness among the target audience and through this, contribute to the research field of Strategic communication and digital media. Research concerning humour as a strategy combined with risk communication is yet limited and therefore this paper has the ambition to contribute with new knowledge about whether humour as a strategy is appropriate and successful when transmitting a preparatory crisis message, that can be seen as a topic difficult to relate with for the target audience. LÄS MER

  2. 2. Drömkök åt alla : Världens mest prisbelönta webbkampanj

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Madelene Waldenryd; [2010]
    Nyckelord :Commercial; IKEA; Dream kitchen for everyone; rhetoric; Time slice; Flash; 3D; Interactive experience; Convince; Reklam; IKEA; Drömkök åt alla; retorik; Time slice; Flash; 3D; interaktiv upplevelse; övertyga;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen var att se hur man producerar fram en reklamkampanj, framför allt hur man gör det för första gången samt hur retoriken kan bidra till ett lyckat koncept. Vilka förutsättningar krävs? Arbetar man på ett annorlunda sätt? Vilka medel använder man för att få en framgångsrik reklam? Detta har undersökts genom att intervjua personer som varit med och producerat den prisbelönta och världskända reklamkampanjen från IKEA  ”Drömkök åt alla” ur ett retoriskt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Hägg; Elin Gidmark; [2009]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; kommunikationsprocessen; kommunikationskanaler; framgångsrik reklam; attityder; reklam;

    Sammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER

  4. 4. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Bondesson; Therese Karlsson; [2006]
    Nyckelord :reklam; kampanj; Norrlands Guld; Spendrups; Guld till alla; innehållsanalys;

    Sammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER

  5. 5. Att planera, genomföra och utforma en föredömlig reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Lina Nyholm; Pernilla Sandell; [2006]
    Nyckelord :Kommunikation; Visuell kommunikation; Reklamkampanj; Marknadsföring; Wasabröd;

    Sammanfattning : As the field of marketing becomes increasingly competitive, creative tools to reach the intended consumer needs to be utilized. In order to break through the crowded airways and packed ad space, one can choose to direct the message through channels that relate to current trends in society, while using innovative artistic concepts. LÄS MER