Sökning: "framgångsrika varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden framgångsrika varumärken.
1. Trovärdigheten till influencers - en fråga om följarantal? : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevda trovärdighet till micro- respektive macro-influencers på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagsläget använder allt fler företag influencer marketing, i form av betalda samarbeten, för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Influencers kan idag skapa unika och framgångsrika varumärken på sociala medier. LÄS MER
2. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER
3. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER
4. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER
5. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER