Sökning: "framgångsrika varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden framgångsrika varumärken.

  1. 1. Trovärdigheten till influencers - en fråga om följarantal? : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevda trovärdighet till micro- respektive macro-influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Wennerholm; Frida Nilsson; Tilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer marketing; macro influencer; micro influencer; credibility; Instagram; Influencer marketing; macro-influencer; micro-influencer; trovärdighet;

    Sammanfattning : I dagsläget använder allt fler företag influencer marketing, i form av betalda samarbeten, för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Influencers kan idag skapa unika och framgångsrika varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Gustav Kjellin; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Sammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER

  3. 3. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Landh Rebecka; Lindholm Sofia; Stark Amanda; [2016]
    Nyckelord :Ompositionering; Positionering; Varumärke; Varumärkesidentitet; Trogna kunder; Oscar Jacobson;

    Sammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Oskarsson; [2015]
    Nyckelord :Place marketing; place branding; urbanization; destination brand; Platsmarknadsföring; varumärkesarbete; urbanisering; offentliga varumärken.;

    Sammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER

  5. 5. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Wahlström; Lisette Holmberg; Sanna Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Offentlig organisation.; Varumärkesrykte; Varumärkesidentitet; Employer branding Varumärkesimage; Utbildning; Branding; Gymnasieskola; Friskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER