Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Arvid Jarmstad; Albin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; Relationship marketing; Brand Equity; Exposure; Corporate social responsibility; Sporting performance; Supporters; Sponsorer; Relationsmarknadsföring; Brand Equity; Exponering; Corporate social responsibility; Sportslig prestation; Supportrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER

  2. 2. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER

  3. 3. Strategisk ekonomistyrning under tillväxt : En studie om hur strategisk ekonomistyrning utformas i gasellföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Borg; Marcus Kristoffersson; [2023]
    Nyckelord :Strategic management control; high growth firms; growth; strategy; dynamic businesss environment; competitive advantage; contingency theory; Strategisk ekonomistyrning; gasellföretag; tillväxt; strategi; dynamisk affärsmiljö; konkurrensfördelar; contingency teorin;

    Sammanfattning : En tillväxtfas kännetecknas av en föränderlig affärsmiljö som medför interna och externa utmaningar. Detta eftersom företagen måste kontrollera en större organisation samtidigt som de behöver förbättra sina konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. Modulbyggda transformatorstationer globalt- en överblick

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Julia Ekström; [2023]
    Nyckelord :Modulbyggda transformatorstationer;

    Sammanfattning : Rapportens syfte är uppdelad i tre frågeställningar, dessa handlar om hur man kan hitta information om modulstationer, vilka modeller som hittats och hur dessa värderas angående användbarhet för Vattenfall i Sverige.  Vattenfall har sedan tidigare modulstationer som Maltekonceptet, K-fack och några typer av mobila ställverk. LÄS MER

  5. 5. Att skapa en strategi är bara halva jobbet - den ska implementeras också! : - en kvalitativ studie av en svensk myndighets strategiimplementering

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Madeleine Hansson; Carl-Johan Winell; [2023]
    Nyckelord :Strategy implementation; Strategy execution; Quality management; Leadership development; Change management; Participation; Strategiimplementering; Kvalitetsledning; Ledarskapsutveckling; Förändringsledning; Delaktighet;

    Sammanfattning : Att planera och genomföra strategier för att uppnå mål, genomföra aktiviteter, vinna konkurrensfördelar och tillfredsställa kunder är avgörande för en organisations framgång. Inom kvalitetsledning är strategier nyckeln till att skapa effektivare arbetssätt  och en bättre upplevelse för kunden. LÄS MER