Sökning: "framtida medier"

Visar resultat 16 - 20 av 301 uppsatser innehållade orden framtida medier.

  1. 16. Främjande av läslust i undervisningen ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Kevin Iman; My Saurow; [2023]
    Nyckelord :Läslust; läsmotivation; läsfrämjande arbete; inre och yttre motivation;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur lärare arbetar med läsning i klassrummet samt vilka faktorer lärare anser är betydelsefulla för att främja läslust i undervisningen. I inledningen av arbetet beskrivs läsningens betydelse i skolan samt de bakomliggande orsakerna till varför vi har valt att undersöka ämnet. LÄS MER

  2. 17. Det märks att boxning är fejk : En undersökning av boxares syn på boxning i media

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hugo Melin; Johannes Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Publik; Realism; Reception; Användning; Genre; Boxning;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi hur en publik bestående av boxare uppfattar boxning på film och i andra medier. Avsikten med undersökningen är att belysa hur boxarna relaterar sitt eget utövande till representationer av sporten i media, och vad sorts kunskap en idrottsaktiv publik på detta sätt kan göra synlig för producenter av mediesport. LÄS MER

  3. 18. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  4. 19. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Carl-Ludwig Grafoson; Nina Törnblom; [2023]
    Nyckelord :etik; sociala medier; influencer marketing; influencers; marknadsföring; konsumentbeteende; följare;

    Sammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie  bland sociala medier-användare i Sverige.  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom  Handledare: Blanca Astrid Moreno  Datum: 2023 – Juni  Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER

  5. 20. Exploring the Use of Attention for Generation Z Fashion Style Recognition with User Annotations as Labels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niki Samakovlis; [2023]
    Nyckelord :Attention mechanism; CNN; Deep Learning; Fashion Style Recognition; Feature Extraction; Generation Z; Uppmärksamhetsmekanism; Faltningsnätverk; Djupinlärning; Igenkänning av klädstilar; Särdragsextraktion; Generation Z;

    Sammanfattning : As e-commerce and online shopping have increased worldwide, the interest and research of intelligent fashion systems have expanded. Given the competitive nature of the fashion market business, digital marketplaces depend on determining customer preferences. LÄS MER