Sökning: "franchising företag"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden franchising företag.

  1. 1. Franchisestrategi för producenter av cirkulära odlingssystem : en studie av Johannas Stadsodlingar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustaf Knutsson; Teodor Rosenlew; [2022]
    Nyckelord :Cirkulära odlingssystem; Internationell expansion; Franchising;

    Sammanfattning : På grund av den utveckling som ses i samhället idag med krav från konsumenter om spårbarhet från leverantörer och kunna konsumera med gott samvete (så) ställs det höga krav på dagens livsmedelsproduktion. Denna höjda medvetenhet har lett till ett ökat intresse för hållbara odlingssystem såsom cirkulär odling. LÄS MER

  2. 2. Etablering av svenska fastighetsverksamheter i främmande kulturer : En studie om svenska fastighetsföretag i Spanien

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Coloma Johansson; Linnéa Westin; [2020]
    Nyckelord :International establishment; entry strategy; expansion; real estate companies; Spain; broker; culture; internationalization; globalization; Utlandsetablering; inträdesstrategi; expansion; fastighetsföretag; Spanien; mäklare; kultur; internationalisering; globalisering;

    Sammanfattning : Background: At all times people have traded with each other but, over time, cross-border trade has evolved and more companies have chosen to internationalize. Some companies are content to act in their original market, while others choose to expand by establishments in foreign markets. LÄS MER

  3. 3. Involvering av franchisetagare i produktutvecklingsprocessen - Rekommendationer för ICA Sverige

    Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Karin Erninger; Frida Wikner; [2018]
    Nyckelord :Franchise; customer integration; employee involvement; knowledge; ICA; Franchise; kundintegrering; involvering av anställda; kunskap; ICA;

    Sammanfattning : Forskning visar på betydande fördelar för företag som involverar sina kunder i de värdeskapande processerna, och som tar tillvara på sina anställdas kreativitet och kunskap. Tyvärr så misslyckas många företag med detta. LÄS MER

  4. 4. Sagan om informationsflödet av feedback från marknaden som inte nådde franchisegivaren : Studie om problem och möjligheter som finns inom klädbranschen när det gäller att säkerställa att informationsflöde gällande feedback från marknaden når franchisegivaren via franchisetagaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :John Thyr Alklid; [2014]
    Nyckelord :Franchise; Franchising; Franchisetagare; Franchisegivare; Informationsflöde; Franchiseorganisation; Feedback; Kundönskemål; Kundkrav;

    Sammanfattning : Informationsteknologin och ett alltmer multifunktionellt internet är en orsak till den så kallade ”informationsrevolutionen”. Ingenting i ett företag sker utan att det föregåtts av någon form av utväxling av information. Information är till för att underlätta för företaget att göra affärer. LÄS MER

  5. 5. Finansieringsmöjligheter för Scanias fristående återförsäljare

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martin Fredriksson; Carl-Wilhelm Guilotte; [2013]
    Nyckelord :ekonomi; franchising; outsourcing; finansiering; återförsäljare; Scania;

    Sammanfattning : Lastbilsindustrin är idag en komplex industri där marknaden präglas av stor konkurrens aktörerna emellan. För att utnyttja den fria marknaden och entreprenörens drivande krafter för en lyckad affär har Scania valt att tillämpa DOS-standarder för sina återförsäljare. LÄS MER