Sökning: "frans melin varumärket som konkurrensmedel"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden frans melin varumärket som konkurrensmedel.
1. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER
2. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER
3. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER