Sökning: "friends reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden friends reklam.
1. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER
2. All reklam är jobbig! Eller?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. Today it is almost impossible not to be exposed to advertisements on social media, whether it is ads or influencer marketing. LÄS MER
3. ETT NÖDVÄNDIGT ONT
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Every day we are exposed to a large amount of advertisements. As social media has become an important part of many people's lives, advertising on these platforms has also become important for advertisers and major sources of income for the companies behind the social media. LÄS MER
4. SWIPEA UPP ELLER SCROLLA FÖRBI?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : During the last decade, social media has become an increasingly important part of our everyday lives, as has the advertising that we are fed daily on various platforms and social networks. The advertising on Instagram has almost become as much a part of our daily feed as our friends' updates, and it seems to be even more and more. LÄS MER
5. På gränsen till det illegala:Marknadsföring av det beroendeframkallande ”godiset” : En studie om ungdomars perspektiv på marknadsföringen av vitt snus
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring av hälsofarliga produkter inom områden som till exempel alkohol och tobakhar länge ifrågasatts då det går emot främjandet av folkhälsan. Tidigare forskning tyder på att exponering för marknadsföring av dessa produkter leder till ett ökat konsumtionsbeteende hos unga. LÄS MER