Sökning: "frisörer"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet frisörer.
1. Elektroneurografisk jämförelse av medianusnerven mellan frisörer och matchade kontroller : Förekomst av subklinisk karpaltunnelsyndrom hos frisörer?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Biomedicinsk laboratorievetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER
3. Evaluation of a Sensor-Based System for Ergonomic Risk Assessment among Hairdressing Students
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Occupational upper extremity disorders have become a major issue in modern society. Poorly designed workplaces, high job demands, and incorrect work-habits can lead to the development of upper extremity disorders (UEDs) in the workplace. LÄS MER
4. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER
5. Att behålla kunden : En studie om relationer och lojalitet inom frisörbranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vilka faktorer är väsentliga i frisörers arbete för att stärka relationen och lojaliteten med kunderna? Vad är det som gör kunder lojala till sin frisör? Syfte: Syftet med studien är att få en förståelse för hur kundlojalitet kan skapas inom frisörbranschen. Metod: Utgår från ett kvalitativt tillvägagångsätt där intervjuer med frisörer och fokusgrupper har genomförs. LÄS MER