Sökning: "frisörer"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet frisörer.

  1. 1. Elektroneurografisk jämförelse av medianusnerven mellan frisörer och matchade kontroller : Förekomst av subklinisk karpaltunnelsyndrom hos frisörer?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Biomedicinsk laboratorievetenskap

    Författare :Lina Lundmark; [2022]
    Nyckelord :Elektroneurografi; karpaltunnelsyndrom; n. medianus; frisörer; latenstid; nervledningshastighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Sanna Andersson; [2019]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; font; graphic identity; hairdresser.; Grafisk profil; logotyp; typsnitt; grafisk identitet; frisör.;

    Sammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of a Sensor-Based System for Ergonomic Risk Assessment among Hairdressing Students

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Shiva Mokhberi; [2019]
    Nyckelord :Wearable sensors; IMUs; Work-Related Musculoskeletal Disorders; Feedback; Ergonomic Intervention; Bärbara sensorer; IMUs; Arbetsrelaterad ohälsa; Återkoppling; Ergonomisk intervention;

    Sammanfattning : Occupational upper extremity disorders have become a major issue in modern society. Poorly designed workplaces, high job demands, and incorrect work-habits can lead to the development of upper extremity disorders (UEDs) in the workplace. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  5. 5. Att behålla kunden : En studie om relationer och lojalitet inom frisörbranschen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktoria Lukic; Malin Ström; Linn Blomstrand; [2016]
    Nyckelord :Relationship marketing; services marketing; trust; customers; loyalty.; Relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; förtroende; lojalitet; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vilka faktorer är väsentliga i frisörers arbete för att stärka relationen och lojaliteten med kunderna? Vad är det som gör kunder lojala till sin frisör?   Syfte: Syftet med studien är att få en förståelse för hur kundlojalitet kan skapas inom frisörbranschen.   Metod: Utgår från ett kvalitativt tillvägagångsätt där intervjuer med frisörer och fokusgrupper har genomförs. LÄS MER