Sökning: "friskis svettis management"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden friskis svettis management.
1. Nyckeltal inom ideella föreningar – En fallstudie av Friskis&Svettis
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Ideella föreningar har inte som mål att maximera sin vinst, därmed går varje intjänad krona tillbaka till verksamheten och dess medlemmar. Trots det kan de ideella föreningarna inte gå med förlust och de måste generera intäkter för att förbättra verksamheten och för att säkerställa sin framtida ställning. LÄS MER
2. Strategi i icke-vinstdrivande organisationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Strategiarbete i icke-vinstdrivande organisationer Seminariedatum: 2015-06-05 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete kandidatnivå i Strategic Management, 15 hp Författare: Hanna Dahlberg, Niklas Olsson, Samuel Ryckenberg, Erik Thunström Handledare: Magnus Johansson Fem nyckelord: Icke-vinstdrivande organisationer, Marknadsprestation, Konkurrensfördel, Industrial organization, Resource-based view Syfte: Studiens syfte var att utöka förståelsen för hur icke-vinstdrivande organisationer förhåller sig till strategiarbete och vilket fokus som i huvudsak tas. Metod: Via en huvudsakligen deduktiv ansats utfördes en kvalitativ studie. LÄS MER
3. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER
4. En ideell förenings databasanvändning
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: En medlemsdatabas innehåller uppgifter om en organisations medlemmar som kan vara ett intressant underlag för beslut inom verksamheten. Allt fler organisationer utnyttjar medlemsdatabasen, då den kan underlätta i arbetet med att skapa en starkare relation mellan organisationen och dess medlemmar. LÄS MER
5. Vilka erfarenheter har arbetsgivaren av att erbjuda friskvårdsförmåner?- En kvalitativ studie av fyra företag och organisationer i Göteborgsregionen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa vilka erfarenheter fyra olika företag och organisationer har av att erbjuda friskvårdförmåner. Eftersom jag var intresserad av vad arbetsgivaren hade för erfarenheter av friskvårdsförmåner så valde jag att använda mig av ett arbetsgivarperspektiv. LÄS MER