Sökning: "fritids matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden fritids matematik.
1. Förskoleklassen – en skolform i förändring : Hur förskollärare tolkar förskoleklassens läroplan, och hur de arbetar för att nå läroplansmålen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med min undersökning är att ta reda på hur förskollärare i förskoleklass tolkar läroplanen och sina förutsättningar att nå läroplansmålen. Den teoretiska utgångspunkt jag använder i undersökningen är läroplansteori. LÄS MER
2. Paddan och fritids : iPads som ett verktyg i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Studien berör ett ämnesområde i det fritidspedagogiska som handlar om iPads och IKT i fritidshemmet. Syftet med studien är att ta reda på hur en grupp elever använder en iPadi en iscensatt situation. iPads funktionalitet och lärande berörs för att komma underfund med hur man kan använda iPads som ett verktyg i fritidshemmet. LÄS MER
3. Vardagsmatematik på fritids
M1-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med vår undersökning har varit att ta reda på i vilka sammanhang och hur fritidspedagoger använder sig av vardagsmatematik inom fritidsverksamheterna. Vi tittar om det är betydelsefullt för fritidspedagogen att skapa situationer som stödjer elevernas möjlighet att utveckla sina kunskaper inom vardagsmatematiken. LÄS MER
4. Tänk vad mycket på fritids som är matematik : Informellt lärande på fritidshem
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Syftet med vår undersökning var att uppmärksamma och synliggöra den matematik som barnen lär sig på fritidshemmet. Vi valde att genomföra vår undersökning genom enkäter och intervjuer för att få så väl ett kvantitativt som kvalitativt perspektiv på vår undersökning. LÄS MER
5. Multiplikation och tabellerna - elevernas kunskaper –lärarnas inställning till och undervisning i multiplikation
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Det är, enligt Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen och fritids-hemmet, den professionella lärarens plikt att utvecklas kvalitativt genom att pröva och utvärdera undervisningsmålen och att granska och utveckla nya metoder (Skolverket 2006). För att vi skall kunna efterleva dessa krav analyserade vi elevernas kunskaper i multiplikation och multiplikationstabellerna. LÄS MER